728 x 90

قیام تشنگان - شماره ۴

خیزش مردم اهواز و سوسنگرد و شوش و دیگر شهرهای خوزستان علیه بی‌آبی برای چهارمین شب متوالی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام تشنگان - شماره ۴

خیزش مردم اهواز و سوسنگرد و شوش و دیگر شهرهای خوزستان علیه بی‌آبی برای چهارمین شب متوالی

هجوم و تیراندازی نیروهای سرکوبگر به تظاهر کنندگان در سوسنگرد و مجروح شدن شمار زیادی از مردم

به‌رغم اعزام گله‌های موتورسوار و مزدوران ضدشورش، خیزش مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی در یکشنبه شب ۲۷تیر برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت.

در سوسنگرد جوانان شورشی با شعار «هیهات منالذله» و «الشعب یرید اسقاط النظام» (مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند) به ایستادگی در مقابل مزدوران سراپا مسلح انتظامی و امنیتی پرداخته‌اند. مزدوران یگانهای ویژه سرکوب رژیم با شلیک گاز اشک‌آور و فلفل، هم‌چنین با شلیک هوایی و مستقیم به سوی مردم بسیاری را مجروح نموده‌اند، اما جوانان با شعار دادن علیه رژیم و با پرتاب سنگ به مقابله برخاستند.

در شوش تظاهر کنندگان فرمانداری رژیم را به محاصره خود درآوردند. مزدوران انتظامی در وحشت از خشم تظاهرات کنندگان به داخل فرمانداری عقب‌نشینی کرده و دروازه آنرا بستند.

جوانان شورشی در منطقه الباجی شمال شهر اهواز جاده اصلی اهواز – شوش، و جاده اصلی در منطقه ملاشیه جنوب شهر اهواز را با روشن کردن آتش بسته‌اند.

در خرمشهر، مزدوران رژیم برای ممانعت از گسترش اعتراضات، اقدام به ایجاد نقاط بازرسی در ورودی شهر کرده و به دستگیری جوانان و معترضان پرداخته‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸تیر۱۴۰۰ (۱۹ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb1330a5-6ca7-4be5-85e0-96faa241f22d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات