728 x 90

خیزش عظیم دانشجویان در برابر کشتار نجف

عصر روز چهارشنبه وحوش بسیجی مقتدی صدر در نجف با بکارگیری گلوله‌های جنگی و نارنجک به تظاهرکنندگان حمله کردند و خیمه‌های آنها را به آتش کشیدند.

یکی از تظاهرکنندگان فریاد می‌زد: «آنها مانند شمر که خیمه‌های امام حسین را به آتش کشید خیمه‌های ما را به آتش کشیدند».

بهداری نجف آمار قربانیان قتل‌عام نجف را ۲۳شهید و ۱۹۷مجروح اعلام کرد.

در بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر ضمن اشاره به پرکشیدن کهکشانی از شهدا آمده است: «ما با شهدا پیمان می‌بندیم، که پیوسته به عهد آنها یعنی به آزادسازی میهن از این گروه فاسد و شبه‌نظامیان آنها پایدار بمانیم».

به‌دنبال حمله وحوش مقتدی صدر، جوانان انقلابی صبح پنجشنبه ۱۷بهمن به خیابان‌ها ریختند. دانشجویان در بغداد شعار می‌دادند: «ای وطن این دانشجویان تو هستند که تا آخرین قطره خون، پرچمت را برافراشته نگه‌می‌دارند».

به گزارش اسکای نیوز یک راهپیمایی بزرگ دانشجویی به سمت میدان تحریر برگزار شد: «در همین لحظات که صحبت می‌کنیم یک تظاهرات میلیونی با پیشتازی دانشجویان وارد میدان تحریر شد. در میدان تحریر نیروهای کلاه آبی تقریباً غایب هستند یا اگر هم حضور دارند کلاه آبی بر سر نگذاشته‌اند ولی این راهپیمایی که الآن وارد میدان تحریر شد یک راهپیمایی بسیار بزرگ است».

دانشجویان و جوانان شورشی در کربلا، ناصریه و بصره نیز ضمن سوگند و پیمان با شهیدان علیه مقتدا صدر و سایر مزدوران وابسته به رژیم آخوندی به قیام و اعتراض برخاستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1f79ae9-0299-42ce-841b-ec55e6e4687e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات