728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۰۱

خیزش در سنندج، تهران، شیراز، کرج، اصفهان و ادامه اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان در۴۸امین روز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۱

خیزش در سنندج، تهران، شیراز، کرج، اصفهان و ادامه اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان در ۴۸امین روز

 

صبح امروز مردم غیور سنندج با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «حکومت بچه‌کش نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» دست به تظاهرات در مناطق مختلف شهر زدند، جوانان با درست کردن خاکریز در برخی خیابان‌ها سنگربندی کردند و با روشن کردن آتش در مناطقی از جمله فیض آباد خیابان‌ها را بستند و در خیابان کارآموزی به جنگ و گریز با مأموران سرکوبگر پرداختند.

بازاریان در سنندج از جمله بازار طلافروشان و کفاشان سنندج و هم‌چنین بازاریان سقز در همراهی با قیام اعتصاب کردند.

در تهران دانشجویان دانشگاههای ملی، الزهرا، علم و فرهنگ، آزاد شمال تهران، رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی دانشگاه موسوم به خمینی و دانشجویان دانشگاههای آزاد شهر ری، نوشیروانی بابل، پیام نور مریوان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی شیراز، مدنی تبریز، سیستان و بلوچستان و... با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب» و... دست به تحصن و اعتراض زدند.

دانش آموزان در تهران، شیراز، کرج، مریوان، اصفهان و... با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «محصل می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و... در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند

در تهران، دختران دانش‌آموز، در بهارستان سلطان آباد، با شعار «آزادی آزادی آزادی» و دانش‌آموزان دختر در شهرک باقری چیتگر با شعار «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی» در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

جوانان شورشگر در تنکابن بنر بزرگ خامنه‌ای و در ارومیه تصویر بزرگ سر دژخیم قاسم سلیمانی را آتش زدند. در قم بنر خامنه‌ای را در بلوار الغدیر قم با تخم رنگی به رنگ خون درآوردند.

کارگران شرکت جم صنعت کارون در عسلویه اعتصاب کردند و کارکنان شهرداری اهواز تجمع اعتراضی برپا کردند. در ترس و نگرانی از شروع اعتراضات در بازار تهران شمار زیادی از نیروهای یگان ضربت رژیم وارد بازار شدند.

نیروهای سرکوبگر با بلندگو ساکنان شهرک‌های اکباتان و چیتگر را در تهران تهدید کرده و گفتند «اگر لازم باشد برای حفظ نظام سر خانواده خود را نیز می‌زنیم».

خامنه‌ای که هفت هفته پس از شروع قیام سراسری، به‌رغم کشتار بیرحمانه نتوانسته قیام را خاموش کند قصد دارد روز جمعه ۱۳ آبان در سالروز اشغال سفارت آمریکا در سال۱۳۵۸، یک ضدتظاهرات سراسری با استفاده از دانش‌آموزان راه بیاندازد تا به خیال خودش پاسخ شعارهای مرگ بر خامنه‌ای را که در خیابان‌ها، مدارس، دانشگاهها و پشت‌بام خانه‌های ایران طنین‌انداز است، بدهد. این در حالیست که در هفت هفته گذشته بیش از ۴۰کودک ۲ تا ۱۷ساله به‌دست نیروهای سرکوبگر به‌قتل رسیده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ آبان ۱۴۰۱ (۲ نوامبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4df86ff3-566c-4bb4-bf33-c57ad3b6ae33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات