728 x 90

ایران –قیام شماره ۴

خیزش اهواز، خرمشهر، امیدیه، شیراز، بهبهان، شاهین شهر، اصفهان، یزد، بوشهر، بندرعباس، ماهشهر، سربندر و باغملک در حمایت از آبادان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران –قیام شماره ۴

خیزش اهواز، خرمشهر، امیدیه، شیراز، بهبهان، شاهین شهر، اصفهان، یزد، بوشهر، بندر عباس، ماهشهر، سربندر و باغملک در حمایت از آبادان

حمله و شلیک مستقیم پاسدارن به مردم آبادان و مجروح شدن شماری از آنها

«این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله»

 

در پنجمین روز خیزش مردم آبادان، روز جمعه ۶خرداد، مردم شهرهای مختلف از جمله اهواز، خرمشهر، امیدیه، شیراز، بهبهان، شاهین شهر، اصفهان، یزد، بوشهر، بندر عباس، ماهشهر، سربندر و باغملک با شعارهای ضدحکومتی به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از مردم دلیر آبادان و علیه جنایت و غارت آخوندها دست به اعتراض زدند.

 

در آبادان مردم خشمگین با شعارهای «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله»، « «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما» و «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «مرگ بر بسیجی» و «بسیجی بی‌ناموس» تظاهرات کرده و خشم و اعتراض خود علیه غارت و فساد آخوندها را ابراز کردند. مردم دلیر آبادان هم‌چنین در مقابل شهرداری با شعار «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست»، «می کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «هیهات منا الذله» تظاهرات کردند.

نیروهای سرکوبگر شامگاه امروز به مردم آبادان یورش برده و به سمت آنان تیراندازی کردند. به‌رغم مجروح شدن شماری از مردم، جوانان شورشی به جنگ و گریز و دادن شعار علیه نظام منحوس ولایت فقیه ادامه می‌دهند.

 

در اهواز مردم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به تظاهرات و حمایت از مردم آبادان برخاستند و علیه نیروهای سرکوبگر رژیم شعار «بی شرف بی‌شرف» سر دادند. امیدیه اهواز نیز شاهد خیزش مردم در حمایت از آبادان بود و مردم شعار «هیهات منا الذله» می‌دادند.

 

در خرمشهر نیز مردم در حمایت از آبادان با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «می کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت»، «رئیسی حیا کن مملکتو رها کن» و «خوزستانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن»، «همدست دزدها شدند، ملت را کشتن دادند» و «می جنگیم می‌جنگیم، این شهر را پس می‌گیریم» تظاهرات کردند.

 

مردم شاهین شهر با شعار «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «می کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت» و «آبادانی با غیرت برادرت کشته شد» به همدردی با مردم دلیر آبادان پرداختند. آنها هم‌چنین شعار «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما»، «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن» سر دادند. در ماهشهر مردم با شعار «این همه‌ سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «می کشم می‌کشم آن که برادرم کشت» در خیابانهای شهر تظاهرات کردند.

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به شهرهای بپا خاسته گفت پیام استمرار خیزش مردم شجاعی که به میدان آمده‌اند این است که ولی‌فقیه ارتجاع و رئیس‌جمهور جلادش باید بترسند چرا که مردم ایران همه با هم هستند و دیگر مرعوب جنایات این رژیم نخواهند شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ خرداد ۱۴۰۱ (۲۸ مه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e9924f9-c6e8-4d77-91a4-9d608f731cde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات