728 x 90

خوزستانِ پرآب در داغ بی‌آبی

تظاهرات مردم خشمگین اهواز در اعتراض به قطع آب
تظاهرات مردم خشمگین اهواز در اعتراض به قطع آب

روزنامه سپاه پاسداران رژیم (جوان) شنبه ۲۶تیر به‌نقل از رئیس محیط‌زیست رژیم نوشت: رئیس محیط‌زیست دولت با قاطعیتی مبتنی بر آمار و ارقام و با لحنی صریح گفت: «خوزستان تا ۵۰سال آینده مشکل آب پیدا نمی‌کند!»

روزنامه جوان در ادامه مطلب خود نوشت: ۵۰سال که هیچ، خوزستانِ پرآب همین امسال در داغ آب به سر می‌برد... . کارون، کرخه، دز، بهمن‌شیر، جراحی، شاوور، زهره، سیمره، گرگر، شطیط و چندین و چند رود و رودخانه پر آب دیگر همگی از آنِ یک استان است: خوزستان. اما عجیب که همین استانِ پرآب تابستانها با کمی آب و برق مواجه است و زمستانها هم مشکل فاضلاب دارد. مردم استان حق دارند که به این همه بی‌تدبیری معترض باشند. نه اکنون، که سالیان سال است همه ایران به خوزستان مدیون است، اما خوزستانی‌ها... حالا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که در معدود نقاط دیگری از ایران مشابه این مشکلات وجود دارد.

مشکل کم‌آبی رودخانه‌های خوزستان به‌ویژه کرخه در روز‌های اخیر منجر به بروز مشکل کمبود آب کشاورزی و آب شرب در مناطق روستایی شده است... در میان بحران خشکیدگی تالاب هورالعظیم و رودخانه کرخه در غرب خوزستان، تصویر اهالی روستای زهیریه در بخش نیسان شهرستان هویزه که در کنار تأسیسات نفتی به‌دنبال تانکر‌های آب شرکت‌های نفتی روانه شده‌اند، واکنش‌های بسیاری به‌دنبال داشت؛ زهیریه، اما تنها روستای بی‌آب نیست. در حمیدیه، شادگان، سوسنگرد و منطقه زرگان اهواز هم تعدادی از اهالی با اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، نسبت به عدم تأمین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها و هم‌چنین پروژه‌های انتقال آب کارون ابراز نگرانی کردند... .

در ادامه این مطلب با اشاره به خیزش و شورش جوانان شورشگر و فراگیر شدن اعتراضات در این استان آمده است: به‌دنبال اعتراضهای مردمی... سهمیه آب پاییز ۵۰میلیون متر‌مکعب از سد کارون ر‌ها‌سازی شده تا آب به روستا‌های دشت آزادگان و هورالعظیم برسد. اما این موضوع به تنهایی برای ر‌هایی از وضعیت فعلی خوزستان کافی نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c202a97c-70c9-4516-820d-9d9368bbcadd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات