728 x 90

خطر سیل‌های ویرانگر در بیش از ۵۰شهر + توئیت مریم رجوی

سیل خرم آباد -۶اسفند
سیل خرم آباد -۶اسفند

بیش از ۵۰شهر در ۱۳استان به‌ویژه استانهای مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و ایلام در معرض سیل قرار دارند.

با بارندگی شدید از عصر دوشنبه ۵اسفند ۹۸ که در برخی مناطق از جمله در لرستان به ۲۰سانتیمتر نیز می‌رسد وقوع سیلابهای ویرانگر پیش‌بینی شده است. بارش شدید باران و خطر سیل‌های ویرانگر در لرستان در شرایطی است که مشخصاً زیرساختهای سیل فروردین امسال هنوز بازسازی نشده و طبعاً خسارات بیشتری به هموطنان وارد می‌کند. این وضعیت آمادگی و همیاری ملی را اقتضا می‌کند.

 

 

 

صبح روز سه‌شنبه ۶اسفند ۹۸ یکی از کارگزاران رژیم در لرستان گفت: «دبی سیلاب در رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر از ۷مترمکعب در ثانیه در روز دوشنبه به ۱۴۰مترمکعب در ثاینه یعنی ۷برابر افزایش یافته است». یک کارگزار دیگر رژیم در لرستان از خطر رانش زمین در ۲۰روستای این شهر خبر داد.

 

سیل شدیدی از صبح سه‌شنبه ۶اسفند در خرم‌آباد شروع شد. پل کوی موسوم به جهادگران خرم‌آباد بر اثر سیل به زیر آب رفت.

فرماندار رژیم در کوهدشت روز سه‌شنبه از وقوع سیلاب و قطعی راه ارتباطی ۶۰روستا در این منطقه خبر داد.

این کارگزار رژیم با اعتراف به‌بازسازی نشدن زیرساختهای تخریب‌شده در سیل فروردین‌ماه، به‌ باقی‌ماندن برخی از مشکلات سیل گذشته در کوهدشت اعتراف کرد و گفت: «رفع این مشکلات نیاز به همکاری معاونت عمرانی دارد، اقداماتی شهرداری انجام داده است اما مؤثر نیست، باید اقدام اساسی و چاره‌اندیشی برای نقاطی که باعث نفوذ آب به شهر می‌شود کنیم».

وی افزود: «انتظار می‌رود مردم هشدارها را جدی بگیرند. برخی هنوز منازل خود را تخلیه نکرده‌اند، مردم باید در جریان باشند که بارش‌ها در بعدازظهر امروز شدت بیشتری خواهد داشت لذا باید هر چه سریع‌تر منازل خود را تخلیه کنند».

فرماندار کوهدشت با تأکید بر این‌که بعضی از روستاها دچار آبگرفتگی شده‌اند، افزود: «راه ارتباطی منطقه کوهدشت شمالی نیز قطع شده است».

 

میزان آب رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر، هر لحظه در حال افزایش است و از ساکنان منازل واقع در خیابانهای ساحلی سریعاً خواسته شده تخلیه کرده و به مناطق امن پناه ببرند.

با افزایش آب رودخانه کشکان و ساخته نشدن دیواره‌های ساحلی رودخانه از فروردین‌ماه گذشته شهرهای پلدختر و معمولان نیز در خطر سیلابهای شدید قرار دارند. ساکنان ۹روستا در منطقه پلدختر خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8298ab6-9516-4784-b284-6b2ef4b3312f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات