728 x 90

خشک شدن دریاچه ارومیه: تغییرات اقلیمی یا سیاست ضدمردمی حکومت آخوندی؟

دریاچه ارومیه
دریاچه ارومیه

به‌دنبال انتشار اخبار مربوط به خشک شدن کامل دریاچه ارومیه به‌خاطر سیاست‌های ضدمردمی حکومت آخوندی پاسدار شریف سخنگوی سپاه خامنه‌ای در توجیه خشک شدن این دریاچه با وقاحت گفت: در طول ۸٠٠سال گذشته در دنیا چندین دریاچه هم‌چون دریاچه ارومیه خشک شدند و این تغییرات اقلیمی خاص ایران نیست بلکه سوژه‌ای است برای زیر سؤال بردن توانمندی نظام است.

از سوی دیگر معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست رژیم نیز وضعیت فاجعه‌بار دریاچه ارومیه را به‌شدت گرما ربط داد و گفت: تبخیر در این تابستان بسیار شدید است و ممکن است شرایط دریاچه ارومیه تا پاییز از این هم بدتر شود اما از اواسط پاییز بارندگیها مجدداً آغاز شده، تبخیر کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.

این در حالی است که رژیم آخوندی با ایجاد سدهای متعدد در مسیر رودخانه‌هایی که به این دریاچه می‌ریزند و تغییر سیاست کشت و کشاورزی در این منطقه و عملکرد مافیای آب وابسته به رژیم زمینه‌های خشک شدن بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه و پنجمین دریاچه آب شور جهان را فراهم کرده است .(سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۱۹مرداد).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07f9a8b8-7e27-435e-b908-412224a60a74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات