728 x 90

خشم و نارضایتی در لبنان علیه حزب‌الله به‌طور فزاینده در حال افزایش است

رانندگان موتورسیکلت منتظر دریافت سوخت در یک پمپ بنزین در بیروت
رانندگان موتورسیکلت منتظر دریافت سوخت در یک پمپ بنزین در بیروت

العربیه روز پنجشنبه ۱۱شهریور در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس درباره خشم مردم لبنان علیه گروه تروریستی حزب‌الشیطان لبنان نوشت: در لبنان خشم و نارضایتی‌های مردمی از ناتوانی سیاستمداران در برآورده کردن ابتدایی‌ترین نیازهای روزانه معیشتی مثل برق، آب و حتی نان بدون در نظر گرفتن سوخت، خدمات بهداشتی و فرصت‌های شغلی به‌طور فزاینده‌یی در حال گسترش است.
این بار اما، جام خشمی که این روزها بزرگترین شاخص این کشور شده، روی سر حزب‌الله خالی می‌شود. مردم لبنان زیر فشار بحران اقتصادی، رنج‌هایی را تحمل می‌کنند که نظیر آن را از دهه‌ها پیش ندیده بودند.
این رنج‌ها مردم را بر آن داشت تا به‌طور علنی از حزب‌الله انتقاد کرده و آن را در کنار سایر سیاستمداران مقصر اوضاع اسفناک کنونی این کشور بدانند.



العربیه افزود: بنزین رژیم ایران آتش خشم لبنانی‌ها را فرو نخواهد نشاند. به‌نظر می‌رسد وارد کردن بنزین از ایران بخشی از راهبرد کنونی حزب‌الله برای کاهش زیانها و فرو کاستن از خشم و نارضایتی مردم لبنان باشد، حزب‌الله از این راه در تلاش است تا به‌طور غیرمستقیم به لبنانی‌ها بگوید: ببینید، ما به شما کمک می‌کنیم...
این‌بار اما خشم لبنانی‌ها به جای‌های دیگری از کشور سرایت کرده است و برای اولین بار خشم از حزب‌الله، به مناطقی سرازیر شده که آنجا بیشترین اقبال عمومی را داشت.

گزارش ادامه می‌دهد، نارضایتی از حزب‌الله دیگر تنها به مخالفان آن محدود نمی‌شود بلکه در بین طرفداران حزب‌الله که اخیراً به خیابان‌ها آمدند و به قطع برق، کمبود سوخت و سقوط ارزش پول محلی، اعتراض کردند نیز گسترش یافته است.
علاوه بر این، مناطق امنِ متعلق به حزب‌الله، به‌ویژه در جنوب لبنان نیز، این روزها شاید اعتراضات و درگیریهایی بر سر بحران کمبود سوخت بود. بسیاری از لبنانی‌ها دریافته‌اند که حزب‌الله به جای پافشاری برای اصلاحات، کشورشان را به سوی رژیم ایران سوق می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f1d46a0-a40f-498a-88cb-566dda46aebf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات