728 x 90

خسارت ۸.۵میلیارد دلاری به محیط‌زیست!

اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع گزارشی درباره پیامدهای اقتصادی تخریب محیط‌زیست در ایران منتشر کرد که نکات تکان‌ دهنده‌ای دارد. این گزارش که در جریان جنگ و دعوای باندی درون رژیم منتشر شده و توسط روزنامه حکومتی جمهوری ۲۹تیر ۹۸انتشار عمومی پیدا کرده می‌نویسد:‌

« بر اساس گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس، بی‌توجهی به «اقتصاد محیط‌زیست» در ایران باعث خسارت‌های ۸.۵میلیارد دلاری سالانه به اقتصاد کشور و ایجاد سرطان و بیماریهای پوستی و تنفسی برای مردم بوده است.

هشت میلیارد و ۴۳۰میلیون دلار، میزان کل خسارت وارد بر محیط‌زیست ایران در سال ۲۰۰۲است. در سال ۲۰۱۳، تنها خسارت وارد بر تالاب بختگان کشور حدود ۵۰۳میلیون دلار بوده است. از طرف دیگر، شیوع سرطان به‌خاطر آلودگی‌های محیط‌زیستی در منطقه عسلویه، تنها یکی از هزینه‌های اجتماعی ناشی از توسعه صنعتی بدون توجه به اقتصاد محیط‌زیست بوده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از گزارش خود هشدار می‌دهد: «در ایران از موضوع برآورد خسارت‌های محیط‌زیستی بسیار چشم‌پوشی شده است که این نشان از کم‌اهمیت بودن موضوع محیط‌زیست در کشور است و در صورتی که این موضوع پیگیری نشود ادامه راه جهت حل مشکلات محیط‌زیستی و ایجاد ابزارهای اقتصادی برای حفظ محیط‌زیست غیرممکن و یا به‌صورت ناقص خواهد بود.»

مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌کار نهایی را در چاپیدن بیشتر مردم یافته و توصیه می‌کند دولت برای حفظ محیط‌زیست «مالیات محیط‌زیست» از مردم بگیرد!

همین نهاد سپس کدخدا منشانه توصیه می‌کند: «قیمتها (یعنی میزان مالیات‌ها) باید به‌گونه‌یی باشد که نه به جامعه و صنعت آسیب رسیده و نه به‌گونه‌یی باشد که.... باعث هزینه اقتصادی بیشتر شود»!

به این ترتیب

اول محیط‌زیست را نابود می‌کنند

بعد انواع بیماریها را در جامعه شایع می‌کنند

و سرانجام مالیات این‌همه بیماری و ویرانی و مرگ را هم به قیمت عادله از مردم می‌گیرند!

به این می‌گویند نابودی تضمینی و سه قبضه ملک و ملت در آیین مملکت‌داری دیکتاتوری ولایت فقیه!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70519bee-0092-4739-aa89-0dcf292acfef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات