728 x 90

خزانه‌داری آمریکا: لیست‌گذاریهای منع تکثیر جنگ‌افزار اتمی / تحریم دو مقام هسته‌یی رژیم

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۷خرداد۹۹ طی بیانیه‌یی نوشت: امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) یک پاسخ در رابطه با اعلام وزیر خارجه مبنی بر این‌که او به معافیتهای مربوط به برنامه اتمی ایران پایان خواهد داد، منتشر کرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی علاوه بر این اسامی زیر را به فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده و اشخاص مسدود شده اضافه کرده است:

افراد زیر به فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده SDN دفتر کنترل داراییهای خارجی افزوده شدند:

مجید آقایی؛ اطلاعات افزوده در رابطه با تحریم‌ها – مشمول تحریم‌های ثانویه [تحریم مربوط به منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی] [مقررات تحریم‌های مالی ایران]

امجد سازگار؛ اطلاعات افزوده در رابطه با تحریم‌ها – مشمول تحریم‌های ثانویه [تحریم مربوط به منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی] [مقررات تحریم‌های مالی ایران]

تحریم دو مقام هسته‌یی رژیم توسط آمریکا

وزیر خارجه آمریکا ۷خرداد ۹۹ از پایان معافیتهای هسته‌یی و تحریم دو مقام هسته‌یی رژیم خبر داد. وزیر خارجهٔ آمریکا در پیامی گفت: امروز من معافیت تحریم‌ها برای پروژه‌های مربوط به برجام در ایران را خاتمه می‌دهم. این امر در ظرف ۶۰روز به اجرا در خواهد آمد.ادامه افزایش فعالیت‌های اتمی توسط رژیم ایران روشن می‌سازد که این‌گونه همکاری بایستی پایان داده شود.ادامه تلاشهای بیشتر در اخاذی اتمی، تنها فشار بیشتری بر این رژیم وارد می‌کند.

مایک پمپئو افزود: من هم‌چنین مجید آقایی و امجد سازگار دو مقام برنامه غنی‌سازی اورانیوم رژیم ایران را مورد تحریم قرار می‌دهم.

خبرگزاری رویترز ۷خرداد نوشت: ایالات متحده به تحریم‌های معافیتها برای اجازه کار در سایتهای اتمی ایران خاتمه خواهد داد.

رویترز نوشت: «روز چهارشنبه یک مقام آمریکایی و منبع دیگری که با این موضوع اشراف داشتند گفتند: ایالات متحده تصمیم گرفته است که به تحریم معافیت پایان داده و به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه ادامه کار در برخی از سایتهای هسته‌یی ایران را بدهد.

این منابع که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گزارشی را در واشنگتن پست تأیید کردند که گفتند که این تصمیم شامل معافیتهای رآکتور تحقیق آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی شده برای رأکتور تحقیقاتی خود تهران و انتقال سوخت رأکتور تحقیقاتی مصرف و قراضه شده از ایران است. این منابع گفتند که ایالات متحده یک معافیت جداگانه برای پوشاندن پایگاه انرژی اتمی بوشهر را طی ۹۰روز تمدید خواهد کرد».

وال استریت ژورنال روز ۷خرداد با عنوان "آمریکا دیگر به شرکت‌های خارجی اجازهٔ تسهیل برنامهٔ اتمی مدنی ایران را نخواهد داد" نوشت:

وزیر خارجه مایک پمپئو گفت که آمریکا دیگر به شرکت‌های خارجی اجازهٔ تسهیل فعالیت‌های اتمی مدنی ایران که یکی از بندهای اصلی توافق اتمی بین‌المللی ۲۰۱۵ است را نخواهد داد...

پمپئو گفت معافیتهایی که شرکت‌های خارجی را از تحریم‌های آمریکا به‌خاطر کمک به ایران برای تبدیل رآکتور اراک به تولید پلوتونیوم کمتر حفاظت می‌کنند، تا ۶۰روز دیگر منقضی خواهد شد. هم‌چنین معافیتها برای تأمین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و وارد کردن سوخت مصرف شده و از دور خارج رآکتور تحقیقاتی ایران منقضی خواهند شد...

پمپئو هم‌چنین تحریم‌هایی را علیه ۲مقام سازمان انرژی اتمی ایران به نام‌های مجید آقایی و امجد سازگار به‌خاطر“ شرکت یا تلاش برای شرکت در فعالیت‌هایی که به تکثیر تسلیحات کشتار جمعی به‌طور مادی کمک کرده‌اند یا تهدید دارد به‌طور مادی کمک کنند ”را اعلام نمود.

مقامات می‌گویند که وزارت خزانه‌داری اسامی آقایی و سازگار را به لیست اتباع به‌طور خاص نامگذاری شده، خواهد افزود...

کریستوفر فرد، دستیار وزیر خارجه برای امنیت بین‌المللی و عدم تکثیر گفت که ارزیابی دولت آمریکا این است که بازگرداندن رآکتور اراک به طراحی قبلی آن نیازمند“ چند سال وقت و میزان قابل توجهی پول ”است که رژیم فاقد آن است. وی هم‌چنین ابراز تردید کرد که این کشور دارای تخصص مورد نیاز برای تکمیل چنین کاری باشد و گفت که تلاش‌های قبلی متکی به کمکهای خارجی بوده است...

برایان هوک، نمایندهٔ ویژهٔ آمریکا برای ایران، فراخوانهای دولت برای یک توافق جامع حول ایران که نه تنها فعالیت‌های اتمی، بلکه اقدامات بی‌ثبات‌کننده و تهدیدات امنیتی در منطقه را در بر گیرد را تکرار نمود.

هوک گفت که رهبران تهران باید“ بین مذاکره با ما و یا سر کردن با فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کنند ”.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3665534a-7fe6-449d-a71e-0adc43d2429f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات