728 x 90

خزانه‌داری آمریکا دو شبکه برنامه موشکی رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۶شهریور۹۸در بیانیه‌یی اعلام کرد دو شبکه برنامه موشکی رژیم ایران را تحریم کرد. این دو شبکه مشغول تهیه و تجهیز مخفیانه تجهیزات موشکی برای چندین ارگان نظامی رژیم ایران هستند.
به گزارش سایت خزانه‌داری آمریکا یک شبکه به ریاست حامد دهقان از یک شرکت پوششی مستقر در هنگ کنگ برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کرده است. این شرکت طی معاملاتی به ارزش دهها میلیون دلار تکنولوژی آمریکایی را برای سپاه پاسداران و برنامه موشکی رژیم ایران تهیه می‌کرده است.
شبکه دوم به ریاست سید حسین شریعت محصولات متعدد آلیاژ آلومینیوم را برای نهادهای تحت کنترل وزارت دفاع و لجستیک ارتش رژیم ایران تهیه و خریداری می‌کرده است.

 

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی، افزود دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای خنثی کردن توطئه‌های پیچیده رژیم ایران به‌منظور دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی را به کار می‌گیرد.

وی به جامعه جهانی هشدار داد که مراقب پنهان‌کاریهای رژیم ایران برای سوء‌استفاده از شرکت‌های خارجی باشند.

این گزارش می‌افزاید شبکه‌هایی که دهقان و شریعت از سال ۲۰۱۷ ایجاد کرده‌اند، بیش از ۱۰میلیون دلار از طریق شرکت‌ها، از جمله شرکتی که در هنگ‌کنگ ثبت شده است، تجهیزات مرتبط با ساخت سلاحهای کشتار جمعی خریده‌اند.

حامد دهقان به‌عنوان رئیس شرکت «پیشتازان کاوش‌گستر بُشرا» معرفی شده است که بر اساس گزارش خزانه‌داری آمریکا نقشی محوری در شبکه یاد شده دارد.

وی همچنین مدیر عامل شرکت «اعتبار صنعت ایلیا» است که بنا بر این گزارش، این شرکت نیز در شبکه یاد شده دخیل بوده است. این شبکه ۱۰میلیون دلار محصولات الکترونیکی و فناوری آمریکایی خریداری کرده است و به شرکتهایی نظیر شرکت هواپیماسازی ایران، گروه صنعتی باکری، گروه همت و غیره فروخته‌ است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با دو شبکه یاد شده، افراد و شرکت‌های زیر را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است: شقایق اخایی (مربوط به پیشتازان کاوش گستر بشرا)، مهدی حسین ابراهیم‌زاده اردکانی (مربوط به حامد دهقان)، هادی دهقان چناری (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، حامد دهقان (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، مهدی ابراهیم‌زاده (مربوط به حامد دهقان)، شرکت ابتکار صنعت ایلیا (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، شرکت مهندسی عصر صنعت اشراق (مربوط به صنایع الکترونیک ایران)، شرکت گرین اینداستریز هنگ‌کنگ (مربوط به حامد دهقان)، کاوش گستر بشرا (مربوط به حامد دهقان)، شرکت پیشتازان کاوش گستر بشرا (مربوط به حامد دهقان)، شرکت شفق صنوبر یزد (مربوط به حامد دهقان) و سید حسین شریعت (مربوط به شرکت عصرصنعت اشراق).

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه دو شبکه اعمال کرد. خزانه‌داری آمریکا گفته است این دو شبکه به تقویت برنامه اتمی و برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی به نفع دولت و ارتش رژیم ایران کمک می‌کردند.

خبرگزاری رویترز افزود: این تحریم‌ها بخشی از بالا بردن فشار اقتصادی بر رژیم ایران در رابطه با برنامه اتمی این رژیم است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68ba0082-6fb8-4d73-9a51-8a399273b4d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات