728 x 90

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۸بانک رژیم آخوندی را اعلام کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۸بانک رژیم آخوندی را اعلام کرد.
رویترز نوشت:‌ خزانه‌داری آمریکا جواز عمومی برای مسدود کردن نقل و انتقالات بانکی با مؤسسات مالی رژیم ایران را صادر کرد.

به گفته خزانه‌داری آمریکا این اقدام بر اساس دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.

وزارت خزانه‌داری بانکهای اصلی ایران را تحریم می‌کند

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۸ اکتبر ۲۰۲۰ - (۱۷مهرماه۹۹) در مورد تحریم‌های بانکهای رژیم آخوندی در بیانیه‌یی با عنوان" وزارت خزانه‌داری بانکهای اصلی ایران را تحریم می‌کند" نوشت: وزیر خزانه‌داری آمریکا در مشورت با وزیر خارجه بخش مالی اقتصاد ایران را بر اساس بند ۱ (a) (I) فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ مشخص کرد. این فرمان اجرایی به وزیر خزانه‌داری این اختیار را می‌دهد که هر مؤسسه مالی ایران را تحریم کند. متعاقبا، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) هجده بانک اصلی ایران را تحریم کرد. OFAC به‌عنوان بخشی از این اقدام شانزده بانک ایران را به‌خاطر این‌که برای بخش مالی ایران کار می‌کردند و یک بانک را به‌دلیل این‌که تحت مالکیت یا کنترل یک بانک تحریم شده ایران است، تحریم نمود. اقدام امروز علاوه بر این شامل لیست‌گذاری یک بانک وابسته به ارتش ایران بر اساس اختیار مقابله با گسترش تسلیحاتی وزارت خزانه‌داری می‌شود.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدام امروز به مشخص کردن بخش مالی و تحریم هجده بانک اصلی ایران منعکس‌کننده تعهد ما به متوقف کردن دسترسی غیرقانونی به دلار آمریکایی است. برنامه‌های تحریمی ما ادامه خواهد یافت تا زمانی که ایران حمایت خود از فعالیت‌های تروریستی را متوقف کند و به برنامه‌های هسته‌یی خود خاتمه دهد. اقدامات امروز هم‌چنان اجازه تبادلات بشردوستانه برای حمایت از مردم ایران را خواهد داد. »

اقدام وزارت خزانه‌داری بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ اتخاذ می‌شود. این فرمان اجرایی اختیاراتی می‌دهد که تحریم‌ها علیه بخشهای کلیدی اقتصاد ایران به‌منظور محروم کردن دولت ایران از منابع مالی که می‌تواند برای تأمین مالی و حمایت از برنامه هسته‌یی، توسعه موشکی، شبکه‌های تروریستی و نیروهای نیابتی تروریست و نفوذ شرورانه در منطقه استفاده شود، اعمال شود. وزارت خزانه‌داری هم‌چنین یک بانک را بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم کرد. این فرمان اجرایی این اختیار را می‌دهد که تحریم‌هایی علیه گسترش دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و پشتیبانان آن اعمال شود.

تحریم‌ها علیه مؤسسات که در بخش مالی ایران کار می‌کنند

وزیر خزانه‌داری بر اساس شروط فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲بخش مالی اقتصاد ایران را به‌عنوان یک محل دیگر که فعالیت‌های شرورانه ایران را تأمین مالی می‌کند، مشخص کرد. تحریم‌های امروز بانکهای اصلی را که در بخش مالی ایران کار می‌کنند، هدف قرار داد.

بانک تأمین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان، بانک ایران زمین، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون، بانک گردشگری قبلاً بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹ به‌عنوان مؤسسات مالی ایران مشخص شده بودند. این بانکها امروز به‌عنوان نهادهایی که در بخش مالی ایران کار می‌کنند، تحریم شدند.

علاوه بر این، بانک همکاری منطقه‌یی اسلامی هم که قبلاً بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹ به‌عنوان یک مؤسسه مالی ایران مشخص شده بود، مطابق فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ تحریم شد زیرا تحت مالکیت یا کنترل بانک اقتصاد نوین است… .

پیامدهای تحریم‌ها

همه اموال و سود ناشی از اموال این سوژه‌ها که در آمریکا است یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی باشد، باید مسدود شود و به دفتر کنترل داراییهای خارجی گزارش شود. مقررات OFAC به‌طور کلی تمام معاملات توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده (از جمله تراکنشهای عبوری از ایالات متحده) را که شامل هر گونه اموال یا سود ناشی از اموال افراد لیست‌گذاری شده است، ممنوع می‌کند.

علاوه بر این مؤسسات مالی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که بعد از یک بازه زمانی ۴۵ روزه قطع تدریجی معامله درگیر تراکنشها یا فعالیت‌های مشخص با نهادهایی تحریم شده، شوند ممکن است خودشان در معرض تحریم‌ها یا مشمول یک اقدام قانونی شود.

اقدام امروز رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد و هدفش مردم ایران نیست. دولت آمریکا ضرورت صادرات تجاری بشردوستانه و معاملات بشردوستانه که سیستم بانکی ایران به آن دسترسی داشته باشد را تشخیص داده و درک می‌کند و این اقدام تداخلی با این توانایی ندارد… .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0804b75f-9336-4008-862c-d96b15686e62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات