728 x 90

خزانه‌داری آمریکا بیش از ۲۰فرد و نهاد وابسته به‌حکومت آخوندی و نیروی تروریستی قدس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری های آمریکا
وزارت خزانه داری های آمریکا

خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه ۸آذر نوشت -آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و کره شمالی اعمال می‌کند.

واشنگتن، به‌نقل از وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه تحریم‌های بیشتری را در رابطه با ایران و کره شمالی اعمال کرد. بطوریکه خزانه‌داری آمریکا بیش از ۲۰فرد و نهاد وابسته به‌حکومت آخوندی و نیروی تروریستی قدس را تحریم کرد.

 

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا - ۸آذر ۱۴۰۲

خزانه‌داری ایالات متحده شبکه‌های بزرگ تسهیل مالی نظامی ایران را تحریم می‌کند

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا

واشنگتن - امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) بیش از ۲۰فرد و نهاد را به‌دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل مالی به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرد.

رژیم ایران برای تأمین مالی فعالیت‌های منطقه‌یی بی‌ثبات کننده خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه‌یی از جمله حماس و حزب‌الله، معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا تولید می‌کند. وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی قدس سپاه از شبکه‌های پیچیده شرکتها و دلالان مستقر در خارج از کشور برای امکانپذیر کردن این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت، نیروی قدس سپاه و وزارت دفاع به درگیر شدن در طرح‌های تأمین مالی غیرقانونی برای درآمدزایی برای دامن‌زدن به درگیری و گسترش ترور در سراسر منطقه ادامه می‌دهند. آمریکا هم‌چنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور است تا این منبع حیاتی بودجه را مختل کند. 

اقدام امروز مطابق با اختیار مبارزه با تروریسم، نسخه اصلاح شده فرمان اجرایی (E. O.) ۱۳۲۲۴ انجام می‌شود. وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در تاریخ ۲۶مارس ۲۰۱۹ بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌دلیل کمک، حمایت یا ارائه حمایت مالی، مادی یا فناوری برای یا خدمات مالی یا سایر خدمات به یا در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران لیست‌گذاری شده بود. نیروی قدس سپاه در ۲۵اکتبر ۲۰۰۷ به موجب ۱۳۲۲۴ لیست‌گذاری شده بود.

طرح تأمین مالی غیرقانونی نظامی رژیم ایران

دولت ایران میلیاردها دلار کالا از جمله نفت را به نهادهای نظامی ایران از جمله وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح ایران به‌عنوان بخشی از بودجه سالانه ارتش ایران اختصاص می‌دهد. این شامل تخصیص کالاهای خاص برای وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح می‌شود که کالاها را به خریداران خارجی می‌فروشند تا درآمد کسب کنند.

وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح کالاها را از طریق شبکه‌ای از شرکتهای پوششی در داخل و خارج از ایران می‌فروشند. شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس (سپهر انرژی) بر این فعالیت برای ستاد کل نیروهای مسلح نظارت دارد. سپهر انرژی توسط نایب‌رئیس، عضو اصلی هیأت مدیره و مدیرعامل مجید اعظمی (اعظمی) اداره می‌شود. اعظمی از مقامات وزارت نفت ایران است. در اواسط سال۲۰۲۳، الیاس نیرومند توماج، کارمند سپهر انرژی، فروش کالاهای ایرانی را با خریداران احتمالی، از جمله از طریق استفاده از گواهی مبدأ جعلی، ترتیب داد.

سپهر انرژی برای انتقال وجوه به حسابهای بانکی تحت کنترل MODAFL با همآهنگی AFGS به خدمات صرافی‌های ایرانی متکی است... . .

پیامدهای تحریم‌ها

در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال این اهداف که در ایالات متحده هستند یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شوند. …

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3906a859-34fc-49fe-8ea2-b2654cd4c700"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات