728 x 90

خزانه‌داری آمریکا بازیگران حامی برنامه‌های موشکی و پهپادی رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

سایت خزانه‌داری آمریکا ۱۸ اکتبر-۲۶مهر در بیک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: خزانه‌داری بازیگران حامی برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد.

واشنگتن - دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) ۱۱ شخص، ۸نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین (PRC) و ونزوئلا را تحریم کرد که رژیم ایران را قادر به برنامه‌های بی‌ثبات کننده موشکهای بالستیک و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) می‌سازد. افراد منتخب امروز از سپاه پاسداران، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) یا زیردستان آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

برایان ای.نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: «انتخاب نسنجیده رژیم ایران برای ادامه تکثیر پهپادهای مخرب و سایر تسلیحات، درگیریهای متعدد در مناطق مختلف جهان را طولانی می‌کند». ایالات متحده به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در تکثیر پهپادها و سایر تسلیحات ایران برای رژیم‌های سرکوبگر و بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را نیز تشویق می‌کنیم که این کار را انجام دهد».

تهیه موشک، پهپاد، و سایر سلاحها

-شرکت فن‌آوران صنعت ارتباطات (FSE) سیستم‌های هدایت مقاوم در برابر جم را تولید می‌کند...

-آرمین قرسی عنبران (عنبران) -حسین همسی (همسی) دو مدیر و سهامداران شرکت فن‌آوران صنعت ارتباطات FSE هستند که هر کدام ۵۰درصد از سهام این شرکت را دارند.

-شرکت صابرین کیش (صابرین کیش)، یک شرکت ایرانی مستقر در ایران، قطعاتی را برای تعمیر تجهیزات فنی و رهگیری قانونی سپاه تهیه می‌کند.

-علیرضا متین کیا (متین کیا)، یک نماینده تدارکات مستقر در ایران، حمل و نقل قطعات الکترونیکی دو منظوره ژاپنی و آمریکایی را از هنگ کنگ به ایران تسهیل کرد.

- لین جینگه مستقر در چین، هم‌چنین به‌عنوان گری لم Gary Lam شناخته می‌شود، سیرکولاتورهای دو منظوره، تقویت کننده‌ها، سلفها را با منشاء ایالات متحده، ژاپن، سوئیس، تایوانی و بریتانیا خریداری کرد.

-شرکت هنگ‌کنگی نان ژیو Nanxigu Technology Co. ، Limited (Nanxigu)

-شرکت فناوری آر اف دالی RF Dali مستقر در هنگ کنگ،

-شرکت صنایع الکترواپتیک سیران (SAPA)،

-شرکت سرمد الکترونیک سپاهان (سرمد) دو نوع قطعه شناسایی شده در پهپاد مهاجر-۶ تولید کرده است.

-شرکت امیلی لیو و رایان رشد افزار

-یونگشین لی مستقر در جمهوری خلق چین که به نام اما لی نیز شناخته می‌شود، یکی از همکاران امیلی لیو است که از تهیه انواع لوازم الکترونیکی با کاربرد دوگانه پشتیبانی می‌کند.

-شرکت ای سی جی او او الکترونیکICGOO Electronics Limited (ICGOO)، یک توزیع کننده قطعات الکترونیکی مستقر در هنگ کنگ، قطعات حساسی از جمله کالاهای با منشاء ایالات متحده ارائه کرده است.

انتقال پهپاد و قایق مجهز به موشک به ونزوئلا

- شرکت کیو ای آی QAI مستقر در ایران یکی از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی ایران (IAIO) MODAFL است که پهپادهای فوق سبک ایران سری مهاجر را تولید می‌کند.

-قاسم دماوندیان (دماوندیان) مستقر در ایران، صادرات و ارتقاء پهپاد QAI را برای ونزوئلا هماهنگ کرده است.

-محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران، بر عرضه پهپادها و سایر تسلیحات مودافل به ونزوئلا نظارت داشته است.

-حجت‌الله قریشی (قریشی) مستقر در ایران به‌عنوان معاون تامین، تحقیقات و امور صنایع وزارت دفاع آمریکا در خصوص قراردادهای فروش پهپاد و دفاعی ایران با ونزوئلا مذاکره کرده است.

-جابر ریحانی (ریحانی)، همکاری دفاعی ایران با ونزوئلا را هماهنگ کرده است

-سیدحمزه قلندری (قلندری) به‌عنوان مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت دفاع آمریکا، معاملات پهپادی و دفاعی ایران با ونزوئلا را تسهیل کرده است.

-کشتی باری عمومی PARNIA در طول تاریخ توسط MODAFL برای صادرات دفاعی به سایر کشورها استفاده می‌شده است.


خبرگزاری رویترز ۲۶مهر نوشت: ایالات متحده برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران را با از بین رفتن اقدامات سازمان ملل هدف قرار می‌دهد.
ایالات متحده یک سری اقدامات را روز چهارشنبه انجام داد تا نشان دهد که برنامه موشکی ایران پس از انقضای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل محدود باقی خواهد ماند و از انتقال پهپادهای رژیم ایران به روسیه جلوگیری کرد.
روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتقال فناوری موشکی به ایران از روز چهارشنبه، زمانی که تحریم‌های سازمان ملل پایان یافت، دیگر نیازی به تأیید شورای امنیت ندارد، بدون این‌که بگوید آیا اکنون قصد دارد از توسعه موشکی تهران حمایت کند یا خیر.
تلاش ایالات متحده برای محدود کردن برنامه‌های موشکی و پهپادهای ایران در بحبوحه انتقاد مجدد آمریکا از تهران به‌دلیل حمایت از حماس انجام می‌شود.

انقضای تحریم‌های سازمان ملل تحت بند «غروب آفتاب» توافق هسته‌یی منحل‌شده ۲۰۱۵ ایران قرار دارد که به تهران در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش از تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل معاف می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ این توافق را رها کرد و تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بازگرداند.
در حالی که تلاش‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای احیای محدودیت‌های توافق بر برنامه هسته‌یی ایران شکست‌خورده است، تحریم‌های سازمان ملل هم‌چنان در حال انقضا هستند، همان‌طور که طبق توافق خواسته شده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۱فرد، هشت نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا اعمال کرده است که برنامه‌های موشکهای بالستیک بی‌ثبات‌کننده و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ایران را ممکن می‌سازد... .

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb86f368-f3d0-43cb-8057-31fdd92dc1dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات