728 x 90

وزارت خزانه داری آمریکا 10مقام و  یک نهاد مستقر در ایران را به خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد

خزانه داری آمریکا 10مقام و یک نهاد رژیم ایران را تحریم کرد
خزانه داری آمریکا 10مقام و یک نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه  سوم فروردین 97   ده مقام و یک  نهاد مستقر در ایران را به خاطر حملات سایبری   تحت تحریم قرار داد.

خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ آمریکا روز جمعه 10فرد  و یک شرکت رژیم ایران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی و ده‌ها شرکت  و  بخش هایی از دولت آمریکا از طرف دولت تهران بودند مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت تحریم ها را علیه افراد متهم و مؤسسه «مبنا»  اعمال می‌کند،  شرکتی که دادستان های آمریکایی آنرا  برای کمک به سازمان های رژیم ایران  تحقیقاتی برای دزدی اطلاعات، توصیف  کردهاند.

وزارت دادگستری آمریکا طی بیانه یی گفت: این حمله سایبری بیش از ۳۱تریلیون بایت از اطلاعات آموزشی و  آثار فکری را از ۱۴۴دانشگاه آمریکا و ۱۷۶دانشگاه از ۲۱کشور خارجی دزدیده است.

مقام های آمریکایی گفتهاند این 10نفر برای سپاه پاسداران کار می‌کنند. همچنین این افراد در مؤسسه «مبنا» فعالیت می‌کنند که طی سال های اخیر حملات سایبری انجام داده است.

غلامرضا رفعت نژاد، احسان محمدی، علی میرکریمی، عبدالله کریما، مصطفی صادقی، سجاد طهماسبی، محمدرضا صباحی، روزبه صباحی،   ابوذر گوهری مقدم و بهزاد مصری کسانی هستند که در این پرونده از آنها نام برده شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی خود خبر داده بود که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه ایران اعمال می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18071c0b-c947-48fa-ad5c-fb89335d68fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات