728 x 90

خروج شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه از ایران

خروج شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه از ایران
خروج شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه از ایران

شرکت دولتی «زاروبژ‌نفت» روسیه اعلام کرد به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از پروژه‌های نفتی ایران خارج می‌شود.

این شرکت پیش از این برای توسعه دو میدان نفتی با شرکت ملی نفت ایران قرارداد امضا کرده بود.

بر اساس این قرارداد شرکت روس قرار بود تولید نفت را در دو میدان آبان و پایدار غرب از ۳۶هزار به ۴۸هزار بشکه نفت افزایش دهد.

«زاروبژنفت» با همکاری شرکت ایرانی «دانا انرژی» قراردادی ده ساله را برای توسعه میدانهای آبان و پایدار غرب امضا کرده بود. «زاروبژنفت» ۸۰درصد و دانا انرژی ۲۰درصد در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده بودند.

هدف از این قرار داد دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۴۸هزار بشکه نفت و تولید حدود ۶۷میلیون بشکه در ۱۰سال آینده بود. هزینه‌های سرمایه‌یی طرح توسعه میدانهای آبان و پایدار غرب، ۶۷۴میلیون دلار آمریکا برآورد شده بود.

علاوه بر این شرکت روسی «لوک اویل»، دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه، نیز یکی از شرکتهایی بود که در اردیبهشت سال جاری اعلام کرد از بیم تحریم‌های آمریکا، فعلاً قصد ندارد پروژه‌های مربوط به ایران را دنبال کند.

 

پیشتر در هشتم خرداد گذشته شرکت لوک‌اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه از بازار ایران بیرون آمد

این شرکت روز ۸خرداد۹۷اعلام کرد: به‌دلیل تحریمهای آمریکا تصمیم گرفته در این مقطع پروژه‌های توسعه در ایران را دنبال نکند.

لوک‌اویل برای توسعه میادین نفتی آب تیمور و منصوری در حال گفتگو با رژیم ایران بود.

میدان نفتی منصوری در ۵۰کیلومتری جنوب شرقی اهواز در استان خوزستان قرار دارد. میدان نفتی آب تیمور در ۲۵کیلومتری غرب اهواز است.

در پی خارج شدن دولت آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران شرکتهای بزرگ جهان تلاش کردند تا سرمایه‌گذاریهایشان را از ایران خارج کنند.در این میان. شرکت توتال اعلام کرد از قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه فاز۱۱پارس جنوبی‌ خارج شده است.

علاوه بر شرکتهای غیرنفتی که از همکاری با رژیم ایران منصرف شدند پالایشگاه کپسای اسپانیا خرید نفت از ایران را متوقف کرد. مارتا لورنته، سخنگوی شرکت کپسای اسپانیا، که مشتری نفت ایران است گفت: به هر گونه محدودیت تجاری ای که از سوی هر تحریم بین‌المللی ای وضع شود احترام می‌گذاریم.

 

شرکت گازی پی جی ان آی جی لهستان نیز گفت، این شرکت فعالیت در یک پروژه گازی در ایران را به‌دلیل ریسک ناشی از بازگشت تحریمهای آمریکا به‌حالت تعلیق درآورده است.

در میان شرکتهای فرانسوی شرکت «ان جی» فرانسه  نیز به فعالیتهای خود در ایران خاتمه می‌دهد. گروه گاز و برق «ان جی» فرانسه اعلام کرد، تا ماه نوامبر به قراردادهای مهندسی خود در ایران خاتمه می‌دهد.

گفتنی است شرکتهای مختلفی در حوزه‌های مختلف نفت، برق، فولاد، حمل و نقل، بانک، بیمه، و هواپیما پایبندی خود به تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران را مورد تأکید قرار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87732a8c-020d-4f07-a899-9fceac9c34a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات