728 x 90

خرم سفیر پیشین رژیم: حداقل از مقامات طالبان! بی‌طرفی را بیاموزید، کدام جنگ و تجاوزی به نفع ملتها تمام می‌شود؟

حمله روسیه به اوکراین
حمله روسیه به اوکراین

علی خرم سفیر پیشین رژیم در مقر اروپایی ملل متحد در مطلبی که در روزنامه حکومتی آرمان به تاریخ ۷اسفند منتشر شده درباره موضع رژیم آخوندی و همراهی با روسیه در حمله به اوکراین هشدار داد و نوشت: حداقل از مقامات طالبان! بی‌طرفی را بیاموزید. از آن بدتر! چه کسی به رئیسی گفته با پوتین تماس بگیرد؟ حال با آقای پوتین تماس گرفتید، به رئیس‌جمهور کشور مورد تعرض هم زنگی می‌زدید! اگر آن تماس دوم ضرورتی نداشت، حداقل نمی‌گفتید امیدوارید که این مداخله به نفع ملت‌های منطقه تمام شود! آخر کدام جنگ و تجاوزی به نفع ملتها تمام می‌شود؟ مگر نمی‌دانید نزدیک به یک‌سوم کشورمان توسط همین کشور متجاوز اشغال شده است! فردا که بحران فروکش کرد، روسیه از همه این کارتها به نفع خود و به ضرر منافع دیگران عمل خواهد کرد. سوریه را که فراموش نکرده‌اید!

سفیر پیشین رژیم در مقر اروپایی ملل متحد افزود: «مصیبت‌بار این‌که ایران تصور نماید باید به‌خاطر اهداف ضدغربی، مستقیم یا غیرمستقیم به حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین بپردازد و آن را به‌عنوان عملیات ویژه توجیه نماید و لجستیک روسیه را فراهم کند. اگر چنین شود امنیت ملی ایران در معرض خطر جدی خواهد بود و ممکن است وقایع شهریور ۱۳۲۰ به‌اشکال دیگری تکرار شود».

علی خرم نوشته است: تحریم‌ها روسیه را بیش از گذشته از چرخه تکنولوژی خارج می‌کند. این امر هم به نفع آمریکا و استراتژیکی به نفع چین خواهد بود. تخریب وجهه روسیه در افکار عمومی جهانی هزینه مالی و اقتصادی گسترده‌یی هم خواهد داشت. این ماجرا حتی می‌تواند بر توازن مناسبات ایران و روسیه هم اثر بگذارد، اما متأسفانه چنین اراده‌ای در داخل دیده نمی‌شود. مثلا به رفتار صدا و سیما توجه کنید، گویا این نیروهای حوثی یا مقاومت هستند که اوکراین را اشغال کرده‌اند! اظهارات وزیر خارجه ایران تأسف‌بارتر است. چگونه امیر عبداللهیان نمی‌داند حتی بر فرض تحریکات ناتو، کشوری نمی‌تواند با توپ و تانک به کشور مستقلی حمله کند. از آن بالاتر، مگر ایشان نمی‌داند این‌گونه سخنان همدلانه با روسیه بر موقعیت ایران در مذاکرات هسته‌یی تأثیر منفی می‌گذارد! الآن بهترین زمان برای بهره‌وری در راستای منافع ملی است. با قطر برای گسترش و توسعه انتقال گاز به اروپا متمرکز شوید. با اظهارنظر همدلانه و منطقی خود را کشوری مستقل و مسئول نشان دهید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40c0b957-1f1f-4e35-9885-80431d9a7ef1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات