728 x 90

خبرگزاری پارلمان ایتالیا؛ حزب برادران ایتالیا (حزب نخست‌وزیر) در پارلمان در کنفرانسی با مریم رجوی شرکت کرد

خبرگزاری پارلمان ایتالیا
خبرگزاری پارلمان ایتالیا

خبرگزاری پارلمان ایتالیا

حزب برادران ایتالیا (حزب نخست وزیر) در پارلمان در کنفرانسی با مریم رجوی شرکت کرد

خبرگزاری پارلمان ایتالیا: شورای ملی مقاومت ایران به ساختن کشوری دور از دیکتاتوری و بر اساس نه شاه و نه شیخ به آینده‌ای مبتنی بر حق رأی مردم امیدوار است. ما می‌خواهیم ایران یک جمهوری دموکراتیک باشد که در آن برابری جنسیتی، خودمختاری اقلیت‌های قومی، لغو مجازات اعدام و خلع‌سلاح هسته‌یی اعمال شود. اینها سخنان مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت است که در نشست خبری در تالار حزب برادران ایتالیا سخنرانی کرد.

الیزابت گاردینی، معاون حزب و نایب‌رئیس گروه پارلمانی حزب برادران ایتالیا، مجری این مراسم، گفت: «وضعیت مردم ایران نیازمند نزدیکی جامعه جهانی با آنهاست. ما باید مرزهایمان را ترسیم کنیم. از یک‌طرف یک رژیم دیکتاتوری وجود دارد که از دین برای توجیه جنایات خود استفاده می‌کند، و در طرف دیگر مقاومت ایران را داریم که برای برقراری آزادی به مردمی که اکنون به‌شدت تحت ستم هستند تلاش می‌کند. امروز بیش از هر زمان دیگر به سیاستی نیاز داریم که رژیم مذهبی ایران را کاملاً منزوی کند.

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنا در این کنفرانس گفت: ما به چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نیاز داریم، زیرا اگر خود را از این رژیم وحشیانه رها نکنیم، به سمت پرتگاه خواهیم رفت.

امانوئل پوتزولو، معاون حزب برادران ایتالیا با یادآوری دیدار با خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در اشرف-۳ گفت: آنچه دیده‌ایم و احساس کرده‌ایم، باید به فعل و اقدامات سیاسی تبدیل شود.

سناتور مارکو اسکوریا نیز گفت: «به‌عنوان یکی از اعضای هیأت ایتالیایی در شورای اروپا به همراه همکارانم تصمیم گرفتیم موضوع ایران را به شورای استراسبورگ ارائه کنیم.

آندره آ دی جوزپه، معاون حزب برادران ایتالیا گفت: «رژیم ایران رژیمی یاغی است و باید با آن بدون اما و اگر رفتار کرد. ما به‌عنوان قانونگذار باید بر سیاست اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم‌های ثانویه مانند تحریم‌های آمریکا فشار بیاوریم وگرنه به جایی نمی‌رسیم (خبرگزاری پارلمان ایتالیا۲۳فروردین).

 

ای. یو. ریپورتر

قانونگذاران ایتالیایی خواستار تغییر سیاست برای حمایت از اپوزیسیون ایران شدند

و از طرح ده‌ماده‌یی مریم رجوی حمایت کردند

سایت ای.یو.ریپورتر ۲۵ فروردین: گروهی چند حزبی از سناتورها و نمایندگان پارلمان ایتالیا روز چهارشنبه کنفرانسی را برای اعلام حمایت از معترضان ایرانی و فعالان دموکراسی‌خواه برگزار کردند و خواستار تغییر در سیاست‌های ایتالیا و اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران شدند. این کنفرانس همزمان با انتشار بیانیه‌یی به امضای اکثریت سناتورهای ایتالیایی مبنی بر حمایت از مردم ایران در مبارزه برای یک جمهوری سکولار و دموکراتیک بود.

هم در بیانیه و هم کنفرانس صریحاً به شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان ضامن آینده نظام حکومتی اشاره شده است. قانونگذاران هم‌چنین به یک «طرح ده ماده ای» برای انتقال به این سیستم اشاره کردند که توسط مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت نوشته شده است.

پیش از کنفرانس، سناتور جولیو ترتزی، وزیر امور خارجه سابق، که اکنون رئیس کمیته امور اتحادیه اروپایی سنای ایتالیا است، در رأس یک هیأت ایتالیایی با خانم رجوی در اشرف-۳، در آلبانی که هزاران نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آنجا حضور داشتند، ملاقات کرد.

تعدادی از سخنرانان در کنفرانس روز چهارشنبه این دیدار را تجربه‌ای روشنگرانه و یادآور تاریخ تاریک ایران و چشم‌انداز آن برای آینده‌ای روشن‌تر توصیف کردند.

نماینده استفانیا آسکاریا گفت: «همه قانونگذاران باید از موزه اشرف۳ دیدن کنند و ببینند مردم ایران متحمل چه رنجی شده‌اند. ما باید هر کاری که می‌توانیم برای همبستگی با این مقاومت و مردم ایران انجام دهیم.

امانوئل پوتزولو، یکی دیگر از اعضای هیأت ایتالیایی که به اشرف-۳ سفر کرده با تأکید بر این واقعیت که جنبش سازمان‌یافته اپوزیسیون ایران هدف یک کمپین شیطان‌سازی خستگی‌ناپذیر رژیم بوده، گفت: سیاست خارجی کشورهای غربی باید مبتنی بر واقعیت باشد نه دروغ‌های رژیم.

به گفته چندین شرکت‌کننده در کنفرانس "نقشه‌مسیر به سوی ایران دموکراتیک" این واقعیت است که شورای ملی مقاومت و ساکنان اشرف-۳ نماینده اراده سیاسی واقعی مردم ایران هستند.

بیانیه همبستگی اکثریت سنای ایتالیا از جامعه بین‌المللی خواسته است که «در تلاش برای تغییر، در کنار مردم ایران بایستد و گام‌های قاطعی علیه رژیم کنونی در ایران بردارد که شامل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه و پاسخگویی مقامات رژیم به‌خاطر جنایات علیه بشریت است.

خانم رجوی در سخنرانی خود در این کنفرانس به قیامهای سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ به‌عنوان بخشی از یک جریان کلی قیام اشاره کرد که نشان می‌دهد «رژیم آخوندی قادر به حفظ حاکمیت خود نیست». وی ادامه این روند را تا حد زیادی مرهون اقدامات شبکه کانون‌های شورشی می‌داند که از سال ۱۳۹۳در سراسر ایران فعالیت می‌کنند.

خانم رجوی گفت: «زمان آن فرا رسیده که دولتهای غربی سیاست‌های خود در قبال ایران را به‌طور اساسی ارزیابی کنند و در همبستگی با مردم ایران بایستند». عزم مردم ایران برای دستیابی به آزادی و دموکراسی قابل سرکوب نیست.

وی از بیانیه سناتورهای ایتالیایی به‌عنوان گامی معنادار در جهت تغییر سیاست مناسب استقبال کرد، اما نسبت به تداوم معاملات بین دولتهای اروپایی و رژیم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: جامعه جهانی از جمله ایتالیا با ارزیابیها و رویکردهای قبلی خود نمی‌توانند با دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران برخورد کنند. این نه تنها برخلاف منافع مردم ایران است که به‌دنبال سرنگونی این رژیم هستند، بلکه علیه صلح و امنیت جهانی است که توسط این رژیم تهدید می‌شود.

 

سناتور جولیو ترتزی در پایان تأکید کرد به‌منظور تغییر این رویکرد، باید این بیانیه به «اساس سیاست خارجی ایتالیا در قبال رژیم ایران» تبدیل شود. وی ادامه داد: همان‌طور که در برنامه ده ماده‌ای [مریم رجوی] تأکید شده، رژیم ایران باید با یک دولت موقت جایگزین شود تا مردم بتوانند کشوری را که می‌خواهند در آن زندگی کنند، انتخاب کنند.

بیانیه سناتورها با تأیید طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی خاطرنشان کرد که این طرح «از انتخابات آزاد، آزادی اجتماعات و بیان، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، خودمختاری قومیت‌های ایران و ایران غیرهسته‌یی حمایت می‌کند. اینها همان ارزش‌هایی است که ما در کشورهای دموکراتیک از آنها دفاع می‌کنیم».

سایت ای.یو.ریپورتر: ۲۵فروردین ۱۴۰۲

 

ان.ای.گلوبال

سناتورهای ایتالیایی با حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک ایران

خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شدند

آنها اعلام کردند برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت

شایسته حمایت ماست

سایت ان.ای.گلوبال: در یک کنفرانس خبری که در پارلمان ایتالیا برگزار شد، قانونگذاران مهم ایتالیایی اعلام کردند اکثریت دو حزبی سناتورها رسماً از قیام مستمر و چند ماهه در ایران که توسط شورای ملی مقاومت ایران ائتلاف دموکراتیک ایران ادامه یافته، حمایت کرده‌اند. آنها اعلام کردند ما به این واقعیت پی می‌بریم که طی چهار دهه گذشته، ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران پیوسته و به طرز خستگی‌ناپذیری تغییرات دموکراتیک (در ایران) را دنبال کرده است. در این رابطه، ما معتقدیم که برنامه ده ماده‌ای رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، مریم رجوی، شایسته حمایت ماست.

در بیانیه اکثریت قانونگذاران ایتالیایی هم‌چنین آمده است: مردم ایران از طریق شعارهایشان به‌روشنی اعلام کرده‌اند که همه اشکال دیکتاتوری را اعم از شاه مخلوع یا رژیم تئوکراتیک کنونی رد می‌کنند. و بنابراین هر گونه ارتباط با هر یک را رد می‌کنند.

خانم مریم رجوی که به‌عنوان رئیس‌جمهور دوران انتقالی در ایران پس از سرنگونی رژیم کنونی تعیین شده، خاطرنشان کرد که اعلامیه مشترک اکثریت سنای ایتالیا نشان‌دهنده حمایت قابل توجهی از مردم ایران و تلاش آنها برای رد همه اشکال دیکتاتوری به نفع یک جمهوری دموکراتیک است.

سایت ان.ای.گلوبال: ۲۴فروردین

 

دیلی نیوز آلبانی

قانونگذاران ایتالیایی از قیام سراسری مردم ایران حمایت کردند و خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شدند

سایت دیلی نیوز آلبانی ۲۶ فروردین: قانونگذاران ایتالیایی از احزاب مختلف ابتکار جدیدی را برای برخورد با رژیم ایران اعلام کردند.

اعضای مجلس سنی ایتالیا علاوه بر خواست خود برای اعلام تروریستی بودن سپاه پاسداران رژیم ایران، به قیام سراسری در ایران که بیش از هفت ماه است کل کشور را فراگرفته پرداختند.

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا گفت خانم مریم رجوی و آنهایی که در اشرف۳ سکونت دارند نمایندگان واقعی مردم ایران هستند و هم‌چنین جامعه ایرانیان مقیم خارج کشور را نیز نمایندگی می‌کنند. شبکه مقاومت از کانون‌های شورشی نیروی محرک رسیدن به آزادی است. شهدای این مقاومت بالاترین بها را برای ایستادگی در برابر این رژیم پرداخته‌اند. اشرف۳ سمبل مقاومت در برابر این رژیم است. به همین خاطر یک هیأت از سوی پارلمان ایتالیا باید به اشرف۳ سفر کند تا بهتر نسبت به آنچه واقع می‌شود، اشراف پیدا کند... .

دیلی نیوز آلبانی: ۲۶فروردین

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ff0eead-e8ae-4dda-a5ee-613a293d0e44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات