728 x 90

خبرگزاری فرانسه: موافقت اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید علیه روسیه و رژیم ایران به‌دلیل جنگ روسیه در اوکراین

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

خبرگزاری فرانسه روز ۵اسفند نوشت: اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید به‌دلیل جنگ روسیه در اوکراین موافقت کرد. سوئد که ریاست‌جمهوری اتحادیه اروپا را برعهده دارد اعلام کرد اتحادیه اروپا روز جمعه، همزمان با سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، دور جدیدی از تحریم‌ها را به‌دلیل جنگ روسیه در اوکراین به تصویب رساند.

این بسته پیشنهادی وعده داده است که کالاهای صنعتی به ارزش ۱۱میلیارد یورو (۱۲ میلیارد دلار) را به روسیه قطع کند و تولیدکنندگان پهپاد در ایران را که هواپیماهای بدون سرنشین آنها حاوی کلاهک‌های جنگی است که روسیه برای حمله به اهداف اوکراینی استفاده می‌کند را، هدف قرار دهد.
اورسولا فون در لاین، رئیس این کمیسیون گفته بود کالاهای تحریم شده برای روسیه شامل قطعات الکترونیکی و ماشین‌آلات قابل استفاده در پهپادها، موشکها، هلیکوپترها و سایر سیستم‌های تسلیحاتی روسیه است.
او گفته بود که هفت نهاد رژیم ایران که محصولات دو منظوره به روسیه ارائه می‌کنند نیز در طرح تحریم‌های کمیسیون گنجانده شده‌اند... .

 

خبرگزاری فرانسه همچنین در خبر دیگری نوشت: اولاف شولتز گفت پوتین به اهداف امپریالیستی خود نخواهد رسید.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز جمعه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اهداف خود در اوکراین، یک سال پس از حمله نظامیان مسکو به این کشور، دست نخواهد یافت.
شولتز گفت: هرچه رئیس جمهور روسیه زودتر متوجه شود که به هدف امپریالیستی خود نمی رسد، شانس این که جنگ به زودی پایان یابد بیشتر می شود. پوتین آن را در دست دارد. او می تواند به این جنگ پایان دهد.

خبرگزاری فرانسه در همین روز نوشت: ماکرون به مناسبت سالگرد جنگ می گوید فرانسه در کنار اوکراین است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در سالگرد تجاوز روسیه به اوکراین، حمایت فرانسه از اوکراین را تکرار کرد.
ماکرون در پیامی توئیتری نوشت: «مردم اوکراین، فرانسه در کنار شما هستند. برای همبستگی، برای پیروزی و برای صلح».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/751d6dd8-6689-4008-b482-a5004b94b19c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات