728 x 90

خبرگزاری فرانسه: معترضان در زاهدان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و خامنه‌ای را هدف گرفتند

تظاهرات مردم زاهدان - جمعه ۲۵آذر ۱۴۰۱
تظاهرات مردم زاهدان - جمعه ۲۵آذر ۱۴۰۱

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از استمرار قیام سراسری توسط مردم ایران و ورود اعتراضات به چهارمین ماه روز جمعه ۲۵ آذر نوشت: در حالی که موج اعتراضات ناشی از مرگ مهسا امینی وارد چهارمین ماه شد، تصاویری که توسط گروه‌های حقوق‌بشر به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که دهها نفر روز جمعه در جنوب شرقی ایران به خیابان‌ها آمدند.
بر اساس ویدئوی به اشتراک گذاشته شده، معترضان در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و خامنه‌ای ولی‌فقیه را هدف گرفتند.
تصاویر دیگری از زاهدان انبوهی از مردان را نشان می‌دهد که برخی پوسترهایی با شعارهای ضد رژیم برافراشته‌اند و گروهی از زنان سیاه‌پوش در حال راهپیمایی در خیابانی مجاور هستند که به نظر می‌رسد شعارهایی سر می‌دهند.
اما تحلیلگران می‌گویند بلوچ‌ها از اعتراض‌هایی که به‌دلیل مرگ امینی شعله‌ور شد، الهام گرفته‌اند، اعتراض‌هایی که در ابتدا ناشی از حقوق زنان بود، اما با گذشت زمان، گسترش یافت و نارضایتی‌های دیگری را نیز در بر گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/219193da-8401-45a8-b40b-a09dc4e42ebb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات