728 x 90

خبرگزاری فرانسه: مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران، غرب را به «مماشات» با ایران متهم می‌کنند

اشرف۳
اشرف۳

خبرگزاری فرانسه روز ۶تیرماه در گزارشی درباره حمله پلیس آلبانی به اشرف۳ و ارتباط این حمله با مماشات دولت آمریکا و کشورهای غربی با رژیم ایران نوشت: 

مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، یک گروه چتری که اساساً به‌عنوان جناح سیاسی آن عمل می‌کند، غرب را به «مماشات» با ایران به‌خاطر مشکلاتی که با آن مواجه شده، متهم کرده‌اند.
هفته گذشته، مقامات فرانسوی به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، تظاهرات بزرگ سازمان‌دهی شده توسط NCRI در ۱ژوئیه ممنوع کردند که این گروه امیدوار بود دهها هزار نفر را جمع کند.
در ۲۰ژوئن، مقامات آلبانی حمله‌یی را علیه یک کمپ مجاهدین خلق که برای یک دهه اعضای آن را در خود جای داده بود، آغاز کردند.
NCRI گفت که در این حمله یک عضو مجاهدین خلق کشته شد، ادعایی که توسط تیرانا رد شد. هم‌چنین گفته شده است که پلیس آلبانی ۲۰۰ کامپیوتر را توقیف کرده است.
به گفته پلیس و این گروه، در حادثه‌یی که هنوز شرایط آن به‌طور کامل توضیح داده نشده، در اوایل ماه جاری میلادی نیز یک بمب به دفتر NCRI در خارج از پاریس بدون آسیب دیدن کسی، پرتاب شد.
مریم رجوی که هم مجاهدین خلق و هم شورای ملی مقاومت را رهبری می‌کند، در جلسه‌یی در خارج از پاریس گفت که این حوادث محصول «سیاست مماشات» غرب بوده است و مدعی شد که «به درخواست رژیم ایران روی داده‌اند».
سازمان مجاهدین خلق توسط مقامات ایران، غیرقانونی است و این گروه را به انجام یک کمپین خشونت‌آمیز حملات در اوایل دهه۱۹۸۰متهم می‌کند.
مجاهدین دهها سال برای سرنگونی شاه تلاش کرده و در ابتدا از انقلاب ۱۹۷۹ حمایت کرد. اما به‌سرعت با مقامات جدید مخالفت ورزید
این سازمان هم‌چنان می‌گوید که شبکه‌ای در داخل ایران دارد و به افشای وجود برنامه هسته‌یی مخفی ایران در سال۲۰۰۲ که منجر به رویارویی رژیم با غرب شد، می‌بالد.
این سازمان دارای حامیان برجسته غربی از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق است.
اروپا به‌دنبال زنده نگه‌داشتن تماس با ایران در جستجوی احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ است، توافقی که مجاهدین خلق به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.
در همین حال پاریس سرنوشت چهار شهروند فرانسوی که توسط ایران گروگان گرفته شده‌اند را مد نظر دارد.
ایران ماه گذشته یک امدادگر بلژیکی را در ازای یک دیپلمات ایرانی که توسط بلژیک به‌دلیل توطئه حمله به تجمع NCRI در سال۲۰۱۸ در خارج از پاریس محکوم شده بود، آزاد کرد.
جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری گروه مستقر در ایالات متحده متحد علیه ایران هسته‌یی، گفت که کنار هم قرار گرفتن رویدادها «مسلماً سؤالاتی را ایجاد می‌کند».
وی گفت: «جمهوری اسلامی مدت‌هاست که از حضور مجاهدین خلق در کشورهای غربی شکایت کرده است، بنابراین تعجب نمی‌کنم اگر مقامات این کشور در گفتگوهای خود با همتایان غربی این موضوع را مطرح کنند». این مطمئناً یک وضعیتی متحول است که باید رصد بشود.
رژیم ایران در هفته‌های اخیر به‌ویژه توسط فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق، که شامل هک کردن سیستم رایانه‌ای دولت رئیسی می‌شود، خشمگین شده است.
اما تهران در عین‌حال با خوشحالی به افزایش فشار علیه مجاهدین خلق واکنش نشان داده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ایران گفت: مجاهدین خلق به‌دلیل ماهیت تروریستی خود همیشه تهدیدی برای امنیت میزبانان خود خواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b26d17a3-5985-49de-ae90-56d760bb4e5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات