728 x 90

خبرگزاری فرانسه: سوئیس برای عموی بشار اسد در رابطه با جنایات جنگی دهه ۱۹۸۰ حکم بین‌المللی صادر کرد

رفعت اسد عموی بشار اسد
رفعت اسد عموی بشار اسد

بارونز به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه ۲۵مرداد نوشت: سوئیس برای عموی بشار اسد در رابطه با جنایات جنگی دهه ۱۹۸۰ حکم بین‌المللی صادر کرد.
بر اساس این حکم که روز چهارشنبه منتشر شد، یک دادگاه سوئیس سال گذشته، حکم بازداشت بین‌المللی را برای عموی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به‌دلیل جنایات جنگی که گفته می‌شود در دهه ۱۹۸۰ مرتکب شده صادر کرد.
این تصمیم یک سال پس از آن منتشر شد که دادگاه جنایی فدرال سوئیس به وزارت دادگستری و پلیس فدرال (FDJP) دستور داد این حکم را صادر کند.
بنا به‌گفته دادگستری در آن زمان وی نه شهروند سوئیس بوده و نه ساکن این کشور بوده و هیچ شهروند سوئیسی در میان قربانیان قتل‌عام سال ۱۹۸۲ در شهر حماه سوریه که اتهامات حول محور آن است، وجود نداشته است.
اما دادگاه با این تفسیر موافق نبود و تأکید کرد که رفعت الاسد زمانی که دادستانهای سوئیس برای اولین بار تحقیقات خود را از وی در سال ۲۰۱۳ آغاز کردند، در هتلی در ژنو اقامت داشته است.
به گفته دادگاه، همین حضور کافی بود تا سوئیس صلاحیت قضایی او را برای تعقیب جنایات جنگی ادعایی، از جمله صدور حکم بازداشت بین‌المللی، بدهد.

کی استون-ATS، دفتر دادستان کل سوئیس به‌دلیل نگرانی از این‌که رفعت اسد ممکن است اقداماتی را برای فرار از دستگیری انجام دهد، درخواست کرده بود که این حکم مخفی بماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2963108-157b-4930-85bd-e59a639f64ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات