728 x 90

خبرگزاری فرانسه: زلنسکی در پانصدمین روز جنگ، «اوکراین شجاع» را ستود

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

خبرگزاری فرانسه روز ۱۷تیرماه در گزارشی از اوکراین نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پانصدمین روز تهاجم روسیه در روز شنبه، در حالی که تلفات جنگ با هشت کشته بر اثر شلیک راکت روسیه افزایش یافت، اوکراین «شجاع» را ستود.
زلنسکی در رسانه‌های اجتماعی یک کلیپ ویدیویی از بازدید از جزیره مار در دریای سیاه منتشر کرد، نمادی از سرپیچی اوکراین در برابر روسیه.
وی گفت: امروز در جزیره مار هستیم که هرگز مانند کل اوکراین توسط اشغالگران فتح نخواهد شد، زیرا ما کشور شجاعان هستیم.
او در این ویدئو که نشان می‌دهد با قایق به جزیره می‌رسد و گل می‌گذارد، می‌گوید: «می خواهم از اینجا، از این مکان پیروزی، از هر یک از سربازانمان برای این ۵۰۰ روز تشکر کنم.

 

سایت اوکراین فورم روز ۱۸تیر نوشت: یگانهای پدافند هوایی اوکراین شب گذشته پنج پهپاد شاهد [ساخت ایران] را منهدم کردند.
شب گذشته یگانهای پدافند هوایی اوکراین پنج مهمات سرگردان شاهد-۱۳۶/۱۳۱ دشمن را سرنگون کردند.
در این بیانیه گفته شده است: «در شب ۸ ژوئیه ۲۰۲۳، دشمن پهپادهای شاهد-۱۳۶/۱۳۱ ساخت ایران را از جهت جنوب شرقی (پریمورسکو-آختارسک، منطقه کراسنودار) شلیک کرد. در پی عملکرد رزمی واحدهای پدافند هوایی نیروهای دفاعی اوکراین، پنج فروند پهپاد شاهد-۱۳۶/۱۳۱ منهدم شد».
در همین حال، برخی از پهپادهای پرسه زن موفق به رهگیری نشدند و به اشیاء صنعتی و زیرساختی در مناطق Dnipropetrovsk و Kirovohrad اصابت کردند. بر اساس اطلاعات اولیه، غیرنظامیان آسیبی ندیده‌اند... .

 

همچنین خبرگزاریها نوشتند: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، شنبه ۱۷تیر پس از پایان سفر رسمی خود به ترکیه، پنج نفر از فرماندهان گردان اوکراینی «آزوف» را که در جریان دفاع از مجتمع «آزوفستال» در ماریوپول در جنوب شرق اوکراین تسلیم شده و با توجه به مفاد توافق تبادل اسرای جنگی با روسیه در سال گذشته، مجبور به زندگی در ترکیه شده بودند، با خود به اوکراین بازگرداند.

زلنسکی که جمعه به‌منظور گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به استانبول رفته بود، گفت: «از ترکیه به میهن باز خواهیم گشت و قهرمانان خود را به میهن بازمی‌گردانیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee16b210-8026-42e1-b7c2-5b0816fbea43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات