728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ترور یک روزنامه‌نگار در دیوانیه عراق / شعار معترضان در کربلا «رژیم ایران اخراج اخراج»

وداع جوانان عراقی در کربلا با پیکر ایهاب الوزنی از فعالان تظاهرات
وداع جوانان عراقی در کربلا با پیکر ایهاب الوزنی از فعالان تظاهرات

یک روزنامه‌نگار عراقی یک روز پس از کشته شدن ایهاب الوزنی از فعالان کمیته‌های تظاهرات در کربلا که باعث شروع اعتراضات شد به ضرب گلوله به‌شدت مجروح شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: پزشکان گفتند، یک روزنامه‌نگار عراقی پس از اصابت گلوله به ناحیه سر در اوایل روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، تنها ۲۴ساعت پس از کشته شدن یک فعال برجسته ضددولت، تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.
ایهاب الوزنی یکی از فعالین قیام، اوایل روز شنبه در کربلا به ضرب گلوله کشته شد و باعث اوج گرفتن جنبش اعتراضی و آمدن مردم و جوانان به خیابانها شد تا خواستار پایان دادن به این خون‌ریزیها و مصونیت از مجازات رسمی شوند.
ایهاب الوزنی اعتراضات در شهر مقدس شیعیان در کربلا را رهبری کرده بود، جایی که گروه‌های مسلح طرفدار رژیم ایران در آن نفوذ زیادی دارند.
وی طی شب در بیرون از خانه خود توسط مردانی که از موتور استفاده می‌کردند با اسلحه مجهز به صدا خفه کن، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. فیلم ترور الوزنی توسط دوربینهای مداربسته ضبط شد، مرگ وی توسط نیروهای امنیتی و فعالان تأیید شد.
چند ساعت پس از مرگ وی، یک خبرنگار به نام احمد حسن، به‌گفته یک دکتر که به خبرگزاری فرانسه گفت: پس از شلیک "دو گلوله در سر و یکی در شانه" تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.
به گفته یک شاهد: "او هنگام پیاده شدن از ماشین برای رفتن به خانه" در دیوانیه در جنوب کشور مورد هدف قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه افزود: یک فعال که نام او فاش نشد گفت، این کار شبه‌نظامیان رژیم ایران بود که ایهاب را کشتند، آنها می‌ربایند و می‌کشند.
روز یکشنبه، صدها عزادار در حالی‌که پیکر ایهاب الوزنی را به سمت امامزاده‌های شیعه در کربلا می‌بردند شعار می‌دادند "ایران اخراج!"و"مردم خواهان سرنگونی این رژیم هستند!"

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8065e777-2886-47c5-afc0-880b6f69701b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات