728 x 90

خبرگزاری فرانسه: بلژیک دیپلمات رژیم ایران را محاکمه می‌کند

پاسدار قاسم سلیمانی
پاسدار قاسم سلیمانی

خبرگزاری فرانسه با چاپ تصویری از دژخیم قاسم سلیمانی گزارش داد: یک دادگاه بلژیکی چهارشنبه دستور داد چهار متهم از جمله یک دیپلمات رژیم ایران به اتهام شرکت در توطئه بمب‌گذاری گردهمایی اپوزیسیون محاکمه شوند. «اریک ون در» سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک به خبرگزاری فرانسه گفت: این چهار نفر به «تلاش برای قتل با ماهیت تروریستی» و «شرکت در اقدامات یک تشکل تروریستی متهم شده‌اند.

دیلی استار انگلستان نیز این خبر را منتشر کرد.

صبح روز چهارشنبه ۲۵تیرماه محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات رژیم آخوندی که بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۹تیر۱۳۹۷ در ویلپنت پاریس را اداره و اجرا می‌کرد، در دادگاه شهر آنتورپ در بلژیک آغاز شد. همراه با اسدی ۳همدست او امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی محاکمه می‌شوند.

این نخستین‌بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود. یک بی‌آبرویی بزرگ برای رژیم که نشان می‌دهد برای نابودی مجاهدین و مقاومت ایران به‌مثابه تهدید اصلی موجودیت خود از هیچ جنایت و هیچ هزینه‌ای رویگردان نیست.

جلسه مقدماتی دادگاه که وکلای مقاومت ایران و دیگر شاکیان خصوصی در آن حضور داشتند، به تفهیم اتهام اختصاص داشت. دادگاه با درخواست دادستان فدرال برای محاکمه اسدی و همدستانش به دو اتهام ”اقدام به‌عمل تروریستی با قصد قتل“ و ”شرکت در یک گروه تروریستی“ به‌طور رسمی اعلام موافقت کرد. جلسات محاکمه متعاقباً ادامه می‌یابد.

رژیم آخوندی طی دو سال گذشته از هیچ تلاشی برای ممانعت از محاکمه اسدی و آزاد کردن وی فروگذار نکرد. اقداماتی از قبیل فشارهای دیپلماتیک، وعده‌های اقتصادی، گروگانگیری اتباع کشورهای اروپایی و تهدید به تروریسم که هیچ‌کدام تابحال به جایی نرسیده و به شکست مضاعف برای رژیم تبدیل شد.

به دستور وزارت اطلاعات و صلاحدید وزارت‌خارجه آخوندها و برای کاستن از عواقب وخامت‌بار سیاسی این دادگاه برای رژیم، در جلسه امروز فقط مهرداد عارفانی در دادگاه حاضر شد و اسدی و سعدونی و نعامی پیدایشان نشد و وکلای آنها حضور پیدا کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e885179-0b24-4ed4-9a41-30c82d261a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات