728 x 90

خبرگزاری فرانسه: رژیم ایران دست به اعدام دسته‌جمعی ۱۲زندانی زده است

اعدام دسته جمعی در ایران
اعدام دسته جمعی در ایران

خبرگزاری فرانسه در تاریخ ۱۷خرداد نسبت به گزارش اعدام دسته‌جمعی ۱۲زندانی توسط رژیم نوشت... یک سازمان حقوق‌بشری مستقر در نروژ گفت‌: ۱۱مرد و یک زن که به اتهام مواد مخدر یا قتل محکوم شده بودند - صبح روز دوشنبه در زندان اصلی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان در نزدیکی مرزهای افغانستان و پاکستان، به‌دار آویخته شدند... .

شورای ملی مقاومت ایران که در این کشور غیرقانونی است نیز گفته است که این ۱۲ اعدام روز دوشنبه در زاهدان انجام شده است. شورای ملی مقاومت (ان.سی.آر. آی) گفت: «رژیم آخوندی در مواجهه با گسترش اعتراضات مردمی، سرکوب و کشتار را تشدید کرده و رکوردی بی‌سابقه در اعدامها به ثبت رسانده است».

 

سایت دیدبان حقوق‌بشر (هیومن رایتس واچ) ۱۸خرداد هم نوشت - اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ ایران شواهد و تحلیل حقوقی جنایات علیه بشریت پرسش‌ها و پاسخ‌ها در دوره منتهی به اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ در ایران چه اتفاقی افتاد؟مقامات ایران چگونه اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ را انجام دادند؟چرا اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ در ایران جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند؟چگونه می‌توان مقامات ایرانی که درباره نقششان در اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ ادعاهای معتبری وجود دارد را به پاسخگویی وا داشت؟

اهمیت دادگاه سوئد چیست؟آیا اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ جنایات جنگی هستند؟ چگونه می‌توان رئیسی را به‌خاطر نقشش در اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ به پاسخگویی وا داشت؟دولت‌های دیگر چگونه می‌توانند از پاسخگویی درباره اعدام‌های دسته‌جمعی ۱۹۸۸ حمایت کنند؟

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2af4c412-6a63-4c22-9c13-a8b58b4381ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات