728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اپوزیسیون ایران می‌گوید پهپادها ستون اصلی عملیات‌های خارج کشوری نیروی قدس است

کنفرانس مطبوعاتی  نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا
کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، افشای «به‌کارگیری پهپاد برای جنگ‌افروزی و تروریزم» توسط رژیم آخوندی که روز ۱۴مهر برگزار شد نوشت: اپوزیسیون ایران می‌گوید پهپادها ستون اصلی عملیات‌های خارج کشوری نیروی قدس است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اپوزیسیون تبعیدی ایران روز چهارشنبه گفت نیروی (تروریستی) قدس سپاه پاسداران که مسئول عملیات‌های بحث برانگیز رژیم ایران در خارج از کشور است، به‌طور فزاینده‌ای از پهپادها به‌عنوان ابزار اصلی برای انجام حملات هوایی و تأمین نیروهای مزدور نیابتی خود استفاده می‌کند.

شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) گفت پهپادها در ۸کارخانه در ایران تولید می‌شوند. پهپادها بعضی وقتها با استفاده از موادی که از خارج از ایران قاچاق می‌شود تولید و سپس به کشورهایی مانند عراق و سوریه ارسال شده و در آنجا مونتاژ و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) شاخه سیاسی مجاهدین خلق گفت یافته‌هایش بر اساس گزارشهای شبکه هوادارانش در داخل کشور می‌باشد.

آنها تصاویری را ارائه کردند که مدعی است از کارخانه‌های تولید پهپاد می‌باشند ولی تأیید به‌فوریت و مستقل صحت ادعای آنها امکانپذیر نیست.

نیروی (تروریستی) قدس که تا زمان کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق در سال۲۰۲۰ توسط وی فرماندهی می‌شد، از سوی غرب متهم به رهبری عملیات‌های ایران در عراق، سوریه و یمن و تلاش برای حمله به اهداف غربی است.

شورای ملی مقاومت ایران گفت نیروی قدس برای عملیات‌های تروریستی‌اش و نیز برای تأمین نیروهای نیابتی‌اش در منطقه عمدتاً از پهپاد استفاده می‌کند تا ابعادی، رژیم در تلاش است تا نیروی هوایی کهنه و فرسوده خود را با این فناوری جایگزین کند.

در این بیانیه آمده است که ایران برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برخی از قطعات اصلی مانند موتورها و قطعات الکترونیکی را از چین و هم‌چنین مواد اولیه را از ترکیه و کره جنوبی قاچاق کرده است.

گفته می‌شود که در حال حاضر یک فرماندهی تخصصی پهپاد در بین پنج واحد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه وجود دارد. فرماندهی پهپاد چندین گروه دارد که در پایگاه‌های مختلف در سراسر ایران مستقر هستند.

نیروی قدس اعضای شبه‌نظامیان نیابتی طرفدار ایران را از خارج از کشور برای آموزش نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به ایران می‌آورد. این تجهیزات به‌صورت هوایی از طریق فرودگاه مهرآباد تهران، از طریق زمینی که در کامیون‌ها مخفی شده، از طریق دریا به خارج از ایران ارسال می‌شود. در درگیری سوریه، جایی که ایران برای تقویت رژیم بشار اسد مداخله کرده است، سپاه پاسداران "به‌طور مداوم" از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی و حمله به نیروهای مخالف سوری استفاده کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1361ad8c-4c9e-4bf6-8694-9570ade34d2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات