728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اعتراضات جدید ایران در دانشگاه‌ها و کردستان اوج گرفت

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تاریخ یکشنبه ۱۵آبان از ادامه اعتراضات سراسری در ایران نوشت: «اعتراضات جدیدی در ایران روز یکشنبه در دانشگاه‌ها و در مناطق عمدتاً کردنشین در شمال غرب آغاز شد و جنبش ضد رژیم اعتراضات هفت هفته‌یی را حتی در مواجهه با سرکوب شدید تداوم بخشید».
گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به گزارشات سازمانهای حقوق‌بشری اضافه می‌کند: «دانشگاه‌ها نیز به‌عنوان کانون اصلی اعتراضات ظاهر شده‌اند. یک سازمان حقوق‌بشری ایرانی گفت که دانشجویان دانشگاه شریف در تهران روز یکشنبه در حمایت از همکلاسیهای دستگیر شده دست به تحصن زدند. در همین حال، دانشجویان دانشگاه بابل در شمال ایران، موانع تفکیک جنسیتی را که طبق قانون در کافه تریا آنها ایجاد شده بود، برداشتند. تظاهرات با تاکتیک‌های فراوان تداوم یافته است و ناظران به یک روند نسبتاً جدید در عمامه پرانی آخوندها در خیابان‌ها توسط جوانان اشاره می‌کنند... نیروهای امنیتی دست کم ۱۶نفر را در جریان تظاهرات بعد از نماز جمعه در شهر خاش در سیستان بلوچستان کشتند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b3e84ad-e725-49ed-9151-6e1364a086fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات