728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را به‌دلیل سرکوب اعتراضات افزایش می‌دهد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

خبرگزاری فرانسه روز ۳۰دی نوشت: اتحادیه اروپا تحریم‌های رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب اعتراضات افزایش می‌دهد.
دیپلماتها روز جمعه گفتند که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۷مقام و نهادهای رژیم ایران به‌دلیل سرکوب اعتراضها اعمال خواهد کرد، اما هنوز در حال بحث در مورد لیست کردن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است.
اتحادیه اروپا قبلاً به‌دلیل سرکوب معترضان، از جمله هدف قرار دادن «پلیس گشت ارشاد»، فرماندهان سپاه پاسداران و رسانه‌های دولتی، مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت روادید را برای بیش از ۶۰مقام و نهاد ایرانی وضع کرده است.
اما ۲۷کشور اتحادیه اروپا تاکنون از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه خود به‌عنوان یک گروه تروریستی با وجود درخواست‌های آلمان و سایر کشورهای عضو برای انجام این اقدام، خودداری کرده‌اند.
رژیم ایران به اتحادیه نسبت به اتخاذ این اقدام هشدار داده است و مقامات اتحادیه اروپا نگران هستند که این اقدام می‌تواند تلاشهای متوقف شده برای احیای توافق ۲۰۱۵ در مورد برنامه هسته‌یی تهران با میانجیگری بروکسل را از بین ببرد.

 

پیتر استانو سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز ۳۰دی در بریفینگ مطبوعاتی به خبرنگاران  گفت: از آنجایی که قطعنامه پارلمان اروپا قطعنامه یک نهاد مستقل دیگر است، ما نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم. البته تصمیم‌گیری در مورد سیاست خارجی در دست کشورهای عضو است. در شورای اروپا تصمیم‌گیری می‌شوند. اما یک چیز بسیار مهم است که باید در نظر داشت که سپاه پاسداران هم‌اکنون تحت چهار رژیم تحریمی مختلف اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.
وقتی صحبت از لیست‌گذاری یک موجودیت در اتحادیه اروپا فهرست سازمانهای تروریستی می‌شود، در این مورد این در سطح اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری نمی‌شود. زیرا ابتدا یک نهاد ملی در یک کشور عضو باید چنین لیست‌گذاری را انجام دهد.
اما تکرار می‌کنم برای لیست‌گذاری در سطح تمام اتحادیه اروپا، ابتدا تصمیم یک مقام ملی در یک کشور عضو لازم است تا این موضوع برای بحث در شورا مطرح شود و سپس این به عهده کشورهای عضو خواهد بود که تصمیم مناسب را به‌اتفاق آرا اتخاذ کنند.(سایت کمیسیون اروپا ۳۰دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0ae0bdb-d635-4f7c-a52d-c2c96de2d362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات