728 x 90

خبرگزاری فرانسه: آمریکا توافق ایران را در آینده نزدیک رد کرد

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۲۲مهرماه گزارش داد که آمریکا توافق با رژیم ایران را در آینده نزدیک رد کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود: ایالات متحده روز پنجشنبه هر گونه احیای قریب‌الوقوع توافق هسته‌یی ایران را رد کرد و ارزیابی ضعیفی از مذاکرات طولانی‌مدت بر سر توافق ۲۰۱۵ صادر کرد.

از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ایالات متحده را در سال۲۰۱۸ از آن خارج کرد و ایران بعداً از برخی از تعهدات خود عقب‌نشینی کرد، این توافق تاریخی به هم خورده است. گفتگوهای غیرمنتظره از سال گذشته برای احیای این توافق در جریان بوده است که به ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش، لغو تحریم‌های بسیار مورد نیاز را داد. این به این معنا نیست که ما نمی‌خواهیم شاهد اجرای مجدد برجام باشیم، البته ما این کار را می‌کنیم.

جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت: ما در موقعیتی نیستیم که... این یک نتیجه محتمل در آینده نزدیک باشد. چیزی که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم این است که رژیم (ایران) را در قبال کارهایی که با این معترضان سیاسی بی‌گناه می‌کنند، پاسخگو بدانیم». اتحادیه اروپا در ماه آگوست پیش‌نویس نهایی متن اصلاح شده هسته‌یی را برای توافق ارائه کرده بود، اما اختلافات کلیدی بین تهران و واشنگتن و ناظر هسته‌یی سازمان ملل وجود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a2139b2-acf6-4d1c-8eab-395978414f60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات