728 x 90

خبرگزاری رویترز: آلبانی می‌گوید توطئه تروریستی رژیم ایران برای حمله به اپوزیسیون را خنثی کرد

اشرف ۳ - آلبانی
اشرف ۳ - آلبانی

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از یک افسر ارشد گفت: پلیس آلبانی تعدادی از حملات طراحی شده توسط مأموران رژیم ایران در سال گذشته علیه اپوزیسیون ایرانی مقیم آلبانی را خنثی کرده است.

آردی ولیو رئیس پلیس آلبانی گفت یک هسته فعال از واحد عملیات‌های خارجی نیروی قدس توسط نهادهای امنیتی آلبانی خنثی شد.

ولیو گفت: «مقام‌های آلبانیایی این اطلاعات و افراد را توسط خبرچینهای خود در این سازمانهای جنایتکار تهیه و شناسایی کردند و آنها را قادر ساخت تا از این حمله تروریستی که توسط عناصر جنایات سازمان‌یافته علیه سازمان مجاهدین و به حساب رژیم ایران، صورت می‌گرفت ممانعت به‌عمل آورند».

یک سخنگو به رویترز گفت، پلیس طرح تلاش برای توطئه را که جمع‌آوری مدارک آن یک‌سال طول کشید علنی کرده و تلاش می‌کند مظنونان اصلی را که در اتریش و ترکیه می‌باشند دستگیر کند.

دسامبر گذشته آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر را به‌خاطر صدمه به امنیت ملی‌اش اخراج کرد.

 

رویترز افزود: اپوزیسیون که توسط مریم رجوی در پاریس هدایت می‌شود خود را آلترناتیو آخوندهای حاکم بر ایران می‌داند..

رجوی در ماه ژوئیه به رویترز گفت: خواستار دموکراسی و جدایی دین از دولت و یک ایران غیراتمی می‌باشد.

علی صفوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس در بیانیه‌یی گفت: «زمان آن است که سفارتهای رژیم ایران در اروپا از جمله در آلبانی بسته شوند. آنها مراکز دیپلماتیک نبوده بلکه عملیات‌های تروریستی رژیم را در خارج هدایت و تسهیل می‌کنند».

 

شورای ملی مقاومت ایران سازمان فراگیری از گروه‌های اپوزیسیون در تبعید از جمله مجاهدین خلق است.

فرانسه در اکتبر ۲۰۱۸گفت شکی نبود که وزارت اطلاعات رژیم ایران پشت توطئه حمله به گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس بوده است.

فرانسه سرمایه‌هایی را مصادره کرد که متعلق به سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران و دو تبعه آن بود و یک دیپلماتی رژیم را اخراج کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab8b4d12-de26-482b-934d-20427eb420cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات