728 x 90

خبرگزاری رویتر: احتمال کاهش واردات نفت اروپا از ایران

احتمال کاهش واردات نفت اروپا از ایران
احتمال کاهش واردات نفت اروپا از ایران

خبرگزاری رویتر روز جمعه 21اردیبهشت 97 گزارش داد پس از تصمیم اخیر آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران، برخی گزارشها حاکی است شرکتهای نفتی اروپایی امکان کاهش واردات نفت خود از ایران را منتفی نمی‌دانند. بنا‌به این گزارش شرکتهای اروپایی واردکننده نفت از ایران می‌گویند که مسائل بانکی ممکن است مانع تجارت آنها با رژیم ایران شود.

دولت آمریکا روز سه‌شنبه 18اردیبهشت با اعلام خروج آن کشور از توافق هسته‌یی با رژیم ایران از بازگرداندن «تحریم‌های شدید» ایالات متحده علیه این رژیم خبر داد.

به نوشته رویتر بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که صادرات نفت ایران بر اثر تحریم‌های جدید کاهش پیدا خواهد کرد و بهای نفت بالاتر خواهد رفت. در همین روز بانک جفِریز، از بانکهای سرمایه‌گذاری آمریکایی، با انتشار یادداشتی اعلام کرد که انتظار می‌رود صادرات نفت خام ایران در چند ماه پیش رو آغاز به کاهش کند.در این یادداشت آمده است: «پیش‌بینی ما این است که در حدود ماه اکتبر از صادرات نفت ایران به میزان ۵۰۰هزار بشکه در روز کاسته شود و پس از آن با افت یک میلیون بشکه‌یی در روز مواجه شود.او با این حال افزود: «ما مقررات اتحادیه اروپا و قوانین بین‌المللی را کاملاً رعایت می‌کنیم، و هر گونه محدودیت تجاری را که در نتیجه هر تحریم بالقوه بین‌المللی رخ دهد به‌دقت رعایت خواهیم کرد.» از سوی دیگر، به‌نوشته رویتر منابع آگاه در شرکتهای تجاری جهانی پیش‌بینی می‌کنند که مسائل بانکی باعث افت قریب‌الوقوع صادرات نفت ایران خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/240a4aca-9708-4a8b-8217-a7e69c2ad0eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات