728 x 90

خبرنگاران اوکراینی جایزه معتبر پولیتزر۲۰۲۲ و تقدیرنامه ویژه دریافت کردند

جایزه معتبر پولیتزر
جایزه معتبر پولیتزر

رادیو فرانسه روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد که خبرنگاران اوکراینی به‌دلیل پوشش وقایع مربوط به حمله روسیه به این کشور جایزه معتبر پولیتزر۲۰۲۲ دریافت کرده و مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

لازم به یادآوری است که دانشگاه کلمبیا در نیویورک، برندگان صدوششمین دوره جایزه پولیتزر را که هر ساله به بهترین آثار حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی اهدا می‌شود، در رشته‌های مختلف اعلام کرد.

گفتنی است که امسال هیأت اهدای جایزه پولیتزر در آمریکا، علاوه بر اعطای جوایز معمول، تقدیرنامه ویژه خود را به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اوکراینی که وقایع مربوط به تهاجم روسیه به این کشور را پوشش داده‌اند، اهدا کرد.

این رادیو افزود: بر اساس بیانیۀ هیأت اهدای جایزه پولیتزر ۲۰۲۲، «خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اوکراینی به‌خاطر شجاعت، استقامت و تعهد خود به ارائۀ گزارشهای صادقانه از وقایع جنگ در جریان تهاجم بی‌رحمانه ولادیمیر پوتین به اوکراین و جنگ تبلیغاتی او در روسیه، مورد تقدیر ویژه قرار گرفته‌اند».

رادیو فرانسه اضافه کرد: مارجوری میلر عضو هیأت مدیره جایزه پولیتزر، در مراسم اهدای این جوایز تأکید کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اوکراینی، به‌رغم بمباران، آدم‌ربایی و اشغال این کشور توسط نیروهای نظامی روسیه و حتی جان باختن همکاران خود، بر تلاش‌ها جهت ارائه تصویری دقیق از واقعیت وحشتناک و هولناک جنگ پافشاری کرده و افتخاری برای اوکراین و روزنامه‌نگاران سراسر جهان آفریده‌اند.

بنا به‌گفته کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، از آغاز تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴فوریه، دست‌کم هفت خبرنگار از جمله سه خبرنگار اوکراینی در جریان این جنگ کشته شده‌اند.

ویرا هیریچ خبرنگار اوکراینی از جمله افرادی بود که اخیراً در جریان حملات هوایی روسیه و در پی اصابت یک موشک به ساختمان منزل خود در کی‌یف، جان خود را از دست داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfb36685-d1c6-4133-9e61-7848f28de895"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات