728 x 90

خبرنگار وال استریت ژورنال: بستن قرارداد با ایران قریب‌الوقوع نیست

مذاکرات برجام در وین - عکس از آرشیو
مذاکرات برجام در وین - عکس از آرشیو

لورنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا روز سه‌شنبه اول شهریور در توئیتی نوشت: بستن قرارداد با ایران قریب‌الوقوع نیست.

طبق اطلاعات من، به‌رغم گمانه‌زنیهای آشفته موجود در آنجا، بستن قرارداد با ایران قریب‌الوقوع نیست و همان‌طور که واشنگتن دیشب گفت، هنوز قطعی نیست. انتظارات بسیار کمی می‌رود که طی چند روز آینده تعیین‌تکلیف شود. کمی طولانی‌تر امکانپذیر است.

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه شب اول شهریورماه در گزارشی از وضعیت توافق هسته‌یی نوشت: آمریکا و ایران به توافق هسته‌یی نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع زیادی باقی مانده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند انتظار دارند تا چهارشنبه به نظرات ایران در مورد پیش‌نویس پیشنهادی اروپا پاسخ دهند.

آسوشیتدپرس افزود: در واشنگتن، دولت بایدن با مخالفت سیاسی قابل توجهی برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ از سوی دموکرات ها و جمهوری‌خواهان کنگره مواجه است که متقاعد نشده‌اند که این توافق در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است.

تد کروز سناتور جمهوریخواه از تگزاس گفت: من قصد دارم به‌طور سیستماتیک با اجرای این توافق فاجعه‌بار مبارزه کنم و با همکارانم کار خواهم کرد تا اطمینان حاصل کنم که این توافق مسدود شده و در نهایت در ژانویه ۲۰۲۵ معکوس خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc8762cd-3dfa-461c-af04-42016bbce866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات