728 x 90

خانوارهای اجاره‌نشین از سال ۸۵ دوبرابر شدند

اجاره‌نشینی
اجاره‌نشینی

بر اساس برآوردهای مرکز آمار تعداد خانوارهای اجاره‌نشین از سال۱۳۸۵ تاکنون با رشد۱.۸ برابری مواجه بوده و به ۷میلیون و ۲۵۰هزار خانوار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا در روز شنبه ۱۷ خردادماه، علت این افزایش اجاره‌نشینی افزایش قیمت مسکن، تولید ناکافی مسکن، رشد مهاجرت به شهرها و توان پایین متقاضیان از مهمترین دلایل رشد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.

بر اساس آخرین آمار طی ۱۰سال گذشته جمعیت مستاجران با رشد حدود ۳میلیون و ۳۰۰هزار نفری مواجه شده و سهم این گروه از ۲۵درصد در سال۱۳۸۵ به بیش از ۳۰درصد در دهه ۹۰ رسیده است.

تعداد خانوارهای ساکن اجاره‌نشین در سال۱۳۸۵ حدود ۳میلیون و ۹۸۱هزار خانوار بوده که با بیش از ۸۰درصد رشد به ۷میلیون و ۲۵۰هزار خانوار رسیده است.

در حالی‌که مرکز آمار، متوسط افزایش سالیانه اجاره بها در کشور در فصل زمستان ۱۳۹۸ را بالغ بر ۳۱.۶ درصد اعلام کرد، بررسی‌های میدانی حاکی از رشد حدود ۵۰درصد و حتی بیشتر در شهر تهران دارد.

گفتنی است که طبق گزارشهای رسمی در کل کشور از زمستان ۱۳۹۶ تا زمستان سال گذشته متوسط افزایش اجاره بها بین ۱۶.۸ درصد تا ۳۱.۶ درصد متغییر بوده است که کمترین آن مربوط به زمستان ۱۳۹۶ می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1b3b08e-8ca2-42cb-bee4-77d045dd5be9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات