728 x 90

خانه آزادی: جمهوری اسلامی، سومین حکومت سرکوبگر آزادی اینترنت در جهان

وضعیت اینترنت در ایران
وضعیت اینترنت در ایران

در گزارش تازه‌ترین تحلیل‌های خود، خانه آزادی یا فریدم هاوس، رژیم ایران را به‌عنوان سومین حکومت سرکوب‌کننده آزادی اینترنت در جهان معرفی کرد. این نهاد مستقر در واشنگتن اعلام کرد که مقامات رژیم ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، هر گونه انتقاد یا جانبداری از اعتراضات و نامزدهای دستچین‌شده را جرم اعتبارسنجی می‌کنند.

خانه آزادی هم‌چنین اظهار داشت که تقریباً تمامی شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران توسط حکومت مسدود شده‌اند و عوامل رژیم ایران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تلاش می‌کنند تا موضوعات سیاسی و اجتماعی را تحریف کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده که خانه آزادی در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که ایران به‌عنوان یکی از ناقضان آزادی در سال گذشته شناخته شده است. ایران از لحاظ شاخص آزادی هم‌چنان به‌عنوان کشوری «غیر آزاد» شناخته می‌شود.

در گزارش ماه گذشته با عنوان «آزادی جهان در سال ۲۰۲۴: آثار سوء روزافزون ناشی از انتخابات مشکوک و درگیریهای مسلحانه»، ایران به‌عنوان کشوری با رژیم مستبد شناخته شد که در سال ۲۰۲۳ میلادی به تشدید سرکوب‌ها و ادامه تحریم‌ها پرداخت."

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e764711b-55cf-49ca-ac31-b4fed202b1bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات