728 x 90

خامنه‌ای: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع روز ۱۹بهمن درباره مذاکره با آمریکا و سه کشور اروپایی گفت: آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد نظام است، نه آمریکا و ۳کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند.

خامنه‌ای گفت: اگر می‌خواهند نظام به تعهدات برگردد، آمریکا باید همهٔ تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است، آنوقت به تعهدات بر می‌گردیم.

شایان یادآوری است که آخوند روحانی روز ۱۵بهمن گفت: «برگردید به قطعنامه برگردید به قانون برگردید به مقررات بین‌المللی البته اگر برگشتید ما هم به‌طور کامل به تعهداتمان عمل خواهیم کرد اگر ما هر گونه حسن‌نیت دیدیم پاسخ آن حسن‌نیت خواهد بود اگر هر گونه اقدامی ما دیدیم در مقام عمل پاسخش اقدام خواهد بود اگر تعهد کامل بود از طرف ما هم تعهد کامل خواهد بود».

روحانی همچنین روز ۱۹آذر گفته بود: «حالا (ترامپ) آمد این کار (خروج از برجام) را کرد، خب نفر بعد بیاید دومرتبه یک کاغذ خوب بگذارد، قشنگ امضا بکند، دومرتبه برمی‌گردیم سر جای اول!» و بعد هم با خفت به درگاه شیطان بزرگ التماس و دریوزگی می‌کرد: «این کار چیزی نیست! اصلاً زمان نمی‌برد! اصلاً وقت نمی‌خواهد! اصلاً مذاکره نمی‌خواهد! چیزی نمی‌خواهد! هر دو برگردیم به برجام».

کیهان خامنه‌ای روز ۱۵بهمن با عنوان «هم‌صدایی دموکرات ها و جمهوریخواهان در دشمنی با (نظام)» نوشت: از ۴ شرط سناتور ارشد جمهوریخواه جیم آینهوف خبر داده و افزوده است: «توافق جدید با تهران باید جامع باشد. باید به حمایت مالی ایران از گروه‌های منطقه‌یی بپردازد، برنامه موشکی بالستیک آن را محدود کند و تمام مسیرها به توانمندی تسلیحاتی اتمی را مسدود کند.

توافق باید فراگیر باشد. هر گونه مذاکره‌ای [با ایران] باید ملاحظات و نگرانی‌های اسراییل و شرکای عربی ما را شامل شود و امضای آمریکا پای آن، مشروط به حمایت آنها باشد... نباید بندهای غروب وجود داشته باشد که نهایتاً به (نظام) اجازه دهد توانمندی تسلیحاتی اتمی به دست بیاورد و (نظام) را مجبور کند تمام فعالیت‌های هسته‌یی پیشین خود را افشا کند.

روزنامهٔ حکومتی اقتصادسرآمد۱۳بهمن نوشت: «برخلاف تصور رئیس‌جمهور و برخی مسئولان ارشد دولتی، بایدن نمی‌تواند تمام تحریم‌های اعمال شده از سوی ترامپ پس از خروج از برجام را به‌راحتی لغو کند زیرا برخی از این تحریم‌ها مثل تحریم بانک مرکزی و شرکت ملی نفت با برچسب تروریستی، با استناد به قانون کاتسا شکل گرفته و بایدن اختیار لغو آن را ندارد».

روزنامهٔ حکومتی آرمان ۱۳بهمن نیز نوشت: «مسأله ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام به نقطه‌ای رسیده است که هر یک از طرفین از طرف مقابل درخواست دارد که در ابتدا گامی بردارند. با این وجود شرط‌هایی که برای همدیگر وضع کرده‌اند نیز اندکی کار را سخت کرده است.

این خواسته‌ها این خطر را ایجاد می‌کند که در روابط دو کشور یک انجماد به‌وجود آید و این انجماد به طولانی‌تر شدن احیای برجام ختم خواهد شد و این امر به ضرر ایران است».

روزنامهٔ حکومتی ستارهٔ صبح ۱۳بهمن از قول فریدون مجلسی دیپلمات سابق باند روحانی نوشت: «برداشت غربی‌ها از قانون مصوب مجلس، عدم تمایل ایران به احیای برجام است طرف‌های برجام منتظر خواهند ماند تا ببینند که آیا ایران از برجام خارج می‌شود یا خیر در صورت خروج ایران از برجام، مکانیسم ماشه فعال و شش قطعنامه شورای امنیت بازمی‌گردند.

اگر نظام اعلام کند از برجام خارج می‌شویم، در آن صورت موضوع برجام منتفی است و خودبه‌خود و با حمایت کشورهای اروپایی، چین و روسیه، مکانیسم ماشه با اعلام خود ایران فعال خواهد شد و در نتیجه ایران مشمول همان ۶قطعنامه احمدی‌نژادی می‌کند که کشورمان را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی معرفی می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83dea177-ff9a-4208-84a5-94b410fee98e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات