728 x 90

خالد بن سلمان: دستور این عملیات تروریستی از تهران آمده بود و حوثیها مجری آن بودند

خالد بن سلمان :  رژیم ایران دستور  حمله به تاسیسات نفتی عربستان را داده است
خالد بن سلمان : رژیم ایران دستور حمله به تاسیسات نفتی عربستان را داده است

معاون وزیر دفاع عربستان روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸ گفت رژیم ایران دستور حمله پهپادها به تأسیسات نفتی عربستان را داده است.

خالد بن سلمان گفت:  دستور این عملیات تروریستی از تهران آمده بود و حوثیها مجری آن بودند. وی افزود شبه نظامیان حوثی در یمن  ابزاری در دست رژیم ایران برای پیشبرد سیاست‌های توسعه‌طلبانه این رژیم هستند

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز درباره حمله پهپادها به تأسیسات نفتی عربستان  گفت: شبه نظامیان حوثی بخشی از سپاه پاسداران رژیم ایران هستند و دستورات پاسداران را اجرا می‌کنند.

شایان ذکر است که روز گذشته نیز عربستان سعودی رژیم ایران و شبه‌نظامیان حوثی وابسته به این رژیم را مسئول حمله به تأسیسات نفتی خود دانست.

روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ عربستان سعودی اعلام کرد به تأسیسات نفتی این کشور در نزدیکی ریاض حمله شده است.

به گفته عربستان این حمله توسط پهپادهای مملو از مواد منفجره صورت گرفته و محدوده دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار داده است. عربستان این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.

عبدالله المعلمی سفیر دائم عربستان در سازمان ملل ‌متحد در نامه‌یی رسمی به شورای امنیت نوشت: «شبه‌نظامیان حوثی، از هفت پهپاد برای حمله به تأسیسات نفتی استفاده کردند.“

به گزارش العربیه سفرای عربستان سعودی و امارات همچنین نامه مشترکی به شورای امنیت و آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد درباره حمله خرابکارانه به ۴نفتکش در آب‌های امارات نوشتند.

 

خالد الفالح وزیر نفت عربستان گفت: این دو ایستگاه پمپاژ مربوط به خط لوله نفت شرقی - غربی هستند. این دو ایستگاه مورد تهاجم هواپیماهای انفجاری بدون سرنشین درون (پهپاد) قرار گرفتند اما آتش‌سوزی ناشی از این حمله مهار شد و آسیبهای جزیی به جا گذاشت.

وزیر نفت عربستان افزود: دو حمله اخیر تولیدات نفت جهان را تهدید کرده و ضرورت مقابله با گروه‌های تروریستی پشت چنین اعمال ویرانگری از جمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران را اثبات می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56508cec-d9d9-4bba-8fb1-e2cacb33d7b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات