728 x 90

حکومت آخوند و مکیدن آخرین قطرات آب!

چپاول آب‌های سطحی و زیرزمینی ایران توسط حکومت آخوندی پیامدهای فراوانی دارد، روز ۹مرداد ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم نوشت: «به‌دلیل برداشت بی‌رویه از آبخوانها، وقوع زلزله ۲ ریشتری در اصفهان ۶ریشتر خسارت ببار می‌آورد». این خطری است که آخوندهای حاکم برای مردم ایران به‌وجود آورده‌اند!

اما چرا شرایط ذخایر آب‌های زیرزمینی و سطحی ایران هر روز بدتر می‌شود؟ در حاکمیت آخوندها تعداد چاه‌های عمیق از ۷۰هزار به ۷۰۰هزار افزایش‌یافته، هم‌چنین ایجاد صنایع آب‌بر مانند ذوب‌آهن در مناطق کم‌آب، نفس رودخانه‌ها را به شماره انداخته، در چهار دهه‌ٔ گذشته نه تنها هیچ تسهیلاتی به کشاورزان داده نشده تا شیوه‌ٔ باستانی آبیاری غرق آبی را تغییر دهند، بلکه حقابه‌های آنها را نیز به یغما می‌برند. پیامدهای این سیاست ضدمردمی چیست؟

ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی نوشت: «اطراف تهران سالیانه ۲۵ سانتی‌متر فرو نشست دارد»

روزنامه حکومتی جهان صنعت: «در حال حاضر ۳۰استان از ۳۱استان کشور در معرض مخاطره فرو نشست زمین قرار دارد»

علت فرو نشستها تخلیه سفره‌ها و آبخوانهاست ایرنا در مقاله‌یی به این موضوع اعرف کرده و تیتر زد: «پایین رفتن تدریجی سطح زمین و مرگ آبخوانها»

غارت آب وجوه گوناگونی دارد، یکی از آنها فروشستها و زمین‌لرزه‌هاست، با چپاول آب‌های زیرزمینی تهران و چندین کلان‌شهر دیگر ایران در خطر فروشستها و زمین‌لرزه‌ها قرار دارند؛ اما سیاست آخوندهای حاکم نه‌تنها تغییر نکرده بلکه در همین شرایط باز هم به دزدی آب‌های سطحی و زیرزمینی مشغولند، آیا راهی جز برقراری حکومتی مردمی و دمکراتیک برای حل بحرانهای زیست‌محیطی از جمله آب وجود دارد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a45f7b10-8df7-4da6-8934-87c988d736b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات