728 x 90

حکم قطعی ۱۰سال زندان در دادگاه آلبانی برای یک مزدور اطلاعات

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

حکم قطعی ۱۰سال زندان در دادگاه آلبانی برای یک مزدور اطلاعات که به تهیه مسلسل برای ترور آقای مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا مبادرت کرده بود

 

دادگاه نهایی ویژهٔ مبارزه با جرایم سازمان‌یافته حکم قطعی ۱۰سال زندان برای مزدور بیژن پولادرگ را صادر کرد(تاپ چنل ۱۴دسامبر ۲۰۲۲).

-مزدور بیژن پولادرگ کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه‌های ۲۰مهر ۱۳۹۹ و ۱۳فروردین ۱۴۰۱ و ۲۷تیر ۱۴۰۱ اتهامات و خلاصه پرونده این مزدور و مأموریت‌هایش در رابطه با وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس را منتشر کرد. در همین رابطه بالکان وب(۱۶ژوئیه ۲۰۲۲) در مورد بازداشت و تفتیش و تحقیق از ۱۱ تن از مزدوران اطلاعات رژیم ایران قبل از گردهمایی سالانهٔ مقاومت نوشته بود: «ساختار ویژهٔ مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته(SPAK) به‌مدت ۴سال در حال انجام تحقیقات در مورد سلولی است که قصد حمله به مجاهدین خلق در آلبانی را داشت. اسپاک(SPAK) در سال ۲۰۱۹ به یک هستهٔ تروریستی حمله کرد. تلویزیون نیوز ۲۴ پرونده کامل تحقیقاتی را فاش کرده است که نشان می‌دهد به احتمال زیاد سلول تروریستی، مهدی ابریشمچی را هدف قرار خواهد داد. نفرات این سلول، اعضای مجاهدین خلق را در آلبانی زیرنظر داشتند. بازداشت‌ها و تجسس‌ها از هستهٔ جاسوسی و تروریستی در ارتباط با دستگیری یک مزدور دیگر رژیم به‌نام بیژن پولادرگ در ۲سال قبل خبر می‌دهد... آنها مظنون به عضویت در گروه جاسوسی هستند، جایی که بیژن پولادرگ عضو سابق مجاهدین قبلاً دستگیر شده بود... وی از سوی اسپاک(SPAK) متهم است که بخشی از یک هستهٔ تروریستی است که قصد داشت به مقامات ارشد اپوزیسیون ایران که ساکن اشرف ۳ هستند، حمله کند... او وظیفه داشت از اعضای مجاهدین خلق عکس بگیرد و از مکان‌هایی که آنها رفت و آمد می‌کردند، مستند تهیه کند... او از طریق اپلیکیشن تلگرام دستورات و دستورالعمل‌ها را دریافت می‌کرد و طبق تحقیقات، ترور یکی از اعضای ارشد مجاهدین خلق در حال برنامه‌ریزی بود. با مراجعه به پرونده تحقیقاتی، به نظر می‌رسد یکی از نیروهای اطلاعاتی ایران به متهم دستور داده تا در بازار سیاه یک اسلحه کلاشینکف تهیه کند و افراد آموزش دیده‌ای را که می‌توانند مرتکب قتل شوند پیدا کند».

هم‌چنین نیوز ۲۴(۱۶ژوئیه ۲۰۲۲) اعلام کرد: پرونده تحقیقاتی کامل را در اختیار دارد که طبق آن ”آرام“(نام مستعار علیرضا نقاش‌زاده مزدور مقیم اتریش) و تیم او، بر کسب اطلاعات در مورد مکان‌های فیزیکی مجاهدین خلق به‌ویژه مریم رجوی، صدیقه حسینی، جواد خراسان و حسن نایب‌آقا متمرکز بود.

جاسوسی و شنود ارتباطات تلفنی و کامپیوتری مجاهدین و جعل اخبار و افترائات برای شیطان‌سازی از مجاهدین از جرایم مزدور بیژن پولادرگ است.

گزارش تحقیقی شرکت مایکروسافت در ۸سپتامبر ۲۰۲۲ در مورد حمله سایبری به سایت‌های خدماتی و دولتی آلبانی فاش ساخت که چگونه یک انجمن وزارت اطلاعات رژیم ایران (به‌نام آسیلا) و نفرات آن از جمله تعدادی مزدور محلی به اسامی اولسی یازچی، جرجی تاناسی، داشامیر مرسولی و ولادیمیر ویس در خدمت رژیم ایران، به‌طور موازی با تبلیغات هکرهای رژیم ایران همسویی می‌کردند تا اثرات ضربه در آلبانی را افزایش دهند.

در رأی قطعی هیأت قضات در بارهٔ بیژن پولادرگ آمده است: «رسیدگی کیفری علیه وی از سال ۲۰۱۹ در حالی آغاز شد که دادستانی ویژه جرایم سازمان‌یافته با ارسال پرونده به دادگاه، چندین اتهام از جمله ”اقدامات تروریستی“ و ”مشارکت و سازماندهی در عملیات نظامی در کشور خارجی“ مطرح کرده و متهم شد که بخشی از یک هسته تروریستی است که هدف آن حمله به مقامات ارشد اپوزیسیون ایرانی در اشرف ۳ بوده است».

طبق اطلاعیه دادگاه در روز ۲۳آذر ۱۴۰۱، نهایتاً مزدور بیژن پولادرگ به ۱۰سال حبس قطعی محکوم شده است.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۲۳ آذر ۱۴۰۱ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e38368c1-550a-401d-a40b-e276bb3b5fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات