728 x 90

حکم دادگاه آنتورپ در رسانه‌های جهان: در دفترچه همراه اسدی نزدیک به ۳۰۰محل در بیش از ۱۰کشور اروپایی ثبت شده است

دادگاه آنتورپ بلژیک
دادگاه آنتورپ بلژیک
  • حکم دادگاه آنتورپ در رسانه‌های جهان: اسدی دیپلمات رژیم ایران به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در فرانسه به ۲۰سال حبس محکوم شد.
  • اسدی برای وزارت اطلاعات رژیم ایران کار می‌کرد در دفترچه همراه وی نزدیک به ۳۰۰محل در بیش از ۱۰کشور اروپایی ثبت شده است.

لوسوار بلژیک ۱۶بهمن: حداکثر مجازات برای کارگزار رژیم ایران تعیین شد. دادگاه آنتورپ اسدالله اسدی را به حداکثر مجازات ۲۰سال زندان محکوم کرد. اسدی برای وزارت اطلاعات رژیم ایران کار می‌کرد. در دفترچه همراه وی نزدیک به ۳۰۰محل در بیش از ۱۰کشور اروپایی ثبت شده است. گفته می‌شود رژیم ایران مایل است جلالی را با اسدی مبادله کند. احزاب مدنی برای ملاقات با وزیر امور خارجه نامه نوشتند: "من بوتیه توضیح می‌دهد:"ما می‌خواهیم او را از خطر بحث با تروریسم آگاه کنیم، در غیراین صورت این نوع باج‌خواهی پایان نخواهد داشت. " آنها هم‌چنین قصد دارند نماینده‌های پارلمان اروپا را در این مورد به چالش بکشند.

لوموند ۱۷بهمن: اسدالله اسدی و سه همدست وی به جرم تلاش برای منفجر کردن بمب در سال۲۰۱۸ به مجازات زندان از ۱۵ تا ۲۰سال محکوم شدند. مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران اظهار داشت "این یک رأی تاریخی است که طی آن برای نخستین بار یک دیپلمات رژیم رسماً محکوم می‌شود".

آیا بلژیک ناگزیر خواهد شد مانند کشورهای دیگری قبل از آن، به یک بده، بستان شوم تن دهد؟ مریم رجوی تأکید می‌کند «تسلیم شدن در برابر شانتاژ، به خطر انداختن جانهای دیگری خواهد بود. اگر آزادی گروگانهای اروپایی مدنظر است، تنها کاری که باید کرد فرستادن یک پیام روشن به رژیم است: اگر آنها آزاد نشوند، عواقب وخیم و تحریم‌های جدید در کار خواهد بود».

تاپ چنل آلبانی ۱۶بهمن: دادگاه فدرال بلژیک چهار تروریست رژیم ایران را که در سال۲۰۱۸ اقدام به بمب‌گذاری علیه مجاهدین در فرانسه کردند، محکوم کرد. به موازات آن، مجاهدین یک کنفرانس جهانی آنلاین برگزار کردند، جایی که مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، گفت: "مجازات امروز دیپلمات تروریست رژیم ایران، تروریسم دولتی رژیم ایران توسط یک مقام قضایی اروپایی را تأیید می‌کند. وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و هم‌چنین سفارتخانه‌های رژیم به‌طور مستقیم در این توطئه نقش داشته‌اند. مسئول این توطئه یک دیپلمات شاغل بود که از وضعیت دیپلماتیک خود برای انتقال بمب از ایران به اتریش استفاده کرده بود. وی برای کنترل بخشهایی از شبکه جاسوسی و تروریسم رژیم از پوشش دیپلماتیک خود در اروپا سوء‌استفاده کرده است». وزیر مهاجرت، پاندلی مایکو، نیز در این کنفرانس گفت:"امروز، دادگاه در بلژیک رژیم ایران را تحت اتهامات جدی قرار داده است. تهران باید در روابط بین‌الملل با وضعیتی بی‌سابقه روبه‌رو شود. چنین وضعیتی در برابر مردم ایران و تمایل آنها برای تغییر رژیم با حمایت از گزینه دموکراتیک طرح و برنامه خانم مریم رجوی است»

واشنگتن تایمز ۱۷بهمن: یک دیپلمات رژیم ایران به‌خاطر تلاش برای سازماندهی حمله تروریستی علیه گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس در دادگاه بلژیک مجرم شناخته شده و به ۲۰سال زندان محکوم شد. ناظران، اسدالله اسدی را دریچه‌ای برای عملیات بین‌المللی شرورانه رژیم ایران در شرایط خاص توصیف کرده‌اند

اسکای نیوز ۱۶بهمن: اسدالله اسدی به اشد مجازات از سوی دادگاه بلژیک محکوم شد برای اولین بار است که یک دیپلمات رژیم ایران در اروپا محاکمه می‌شود وی به ۲۰سال زندان به‌خاطر توطئه تروریستی حمله به گردهمایی سالیانه شورای ملی مقاومت محکوم شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43ef2692-f71b-480e-8908-f9e1e2637775"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات