728 x 90

حمله پهپادی به خودرو شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق

شبه‌نظامیان عراقی - عکس از آرشیو
شبه‌نظامیان عراقی - عکس از آرشیو

خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه ۳۰آبان، در گزارشی از حمله هواپیمای بدون سرنشین به خودروی یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران که به کشته شدن یکی از شبه‌نظامیان و زخمی شدن سه نفر منجر گردید، خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع امنیتی نوشت: این خودرو بخشی از کاروانی بود که در امتداد جاده‌یی در ۳۰کیلومتری غرب بغداد حرکت می‌کرد.
در همین رابطه یک منبع از شبه‌نظامیان حشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران ضمن تأیید این حمله اظهار داشت در این حمله یک شبه‌نظامی کشته و سه نفر زخمی شدند.

این حمله پهپادی در شرایطی صورت گرفته است که پیش از این آمریکا شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را عامل حملات به نیروهای آمریکا در سوریه عنوان کرده است و چندین بار حملاتی در واکنش به افزایش حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه انجام داده است.

 

خبرگزاری رویترز روز ۳۰آبان نوشت:

منابع امنیتی اعلام کردند که روز سه‌شنبه یک هواپیمای بدون سرنشین به خودرویی متعلق به یک گروه حامی رژیم ایران در عراق برخورد کرد و یکی از سرنشینان آن کشته شد. 

دو مقام نظامی آمریکایی در اولین واکنش آمریکا در عراق به دهها حمله اخیر گفتند که نیروهای آمریکایی بامداد روز سه‌شنبه در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد مورد حمله قرار گرفتند و نیروهای آمریکایی در دفاع از خود پاسخ دادند.

یکی از مقامات گفت که حمله به عین الاسد باعث جراحات جزئی و آسیب به زیرساخت ها شد و دیگری گفت که نیروهای آمریکایی از یک جنگنده AC-130 برای پاسخ استفاده کردند.

ایالات متحده قبلاً به حملات علیه نیروهای خود در عراق و سوریه که گروه‌های شبه‌نظامی عراقی مسئولیت آن را بر عهده داشتند، با سه حمله جداگانه به اهدافی در سوریه پاسخ داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9318aee3-d93c-4f58-93e2-7801a148ef52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات