728 x 90

حمله وحشیانه به زندانهای سپیدار و شیبان اهواز و جان‌باختن هفت زندانی در سپیدار با شلیک پاسداران - فراخوان مریم رجوی

اطلاعیه دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان خانم رجوی برای اعزام هیات بین‌المللی و تحقیق درباره زندانیان شهید و مجروح و ناپدید

 

حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر به زندانیان شورشی در زندانهای سپیدار و شیبان اهواز و بستگان آنها شمار زیادی شهید و مجروح در میان زندانیان به‌جای گذاشت و شماری از زندانیان ناپدید شدند.

 

در زندان سپیدار روز ۱۱فروردین در اثر شلیک مستقیم پاسداران به زندانیان، دست کم ۷زندانی به نامهای محمد تامولی، محمد لفته، محمد سلامات، علی خفاجی، مجید زبیدی، شاهین زهیری و سیدرضا خرسانی (مغینمی) جان باختند و شمار زیادی مجروح شدند. رژیم تلاش می‌کند بر این جنایت فجیع سرپوش گذاشته و از افشای تعداد و اسامی جان‌ باختگان جلوگیری کند.

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، خواستار محکوم کردن این جنایت بزرگ از سوی جامعه جهانی و اعزام هیات تحقیق بین‌المللی به این دو زندان و اطلاع از شمار شهیدان و مجروحان و وضعیت بیماران و عموم زندانیان به‌ویژه زندانیان ناپدید شده گردید.

 

روز سه‌شنبه ۱۲فروردین، زندانیان در زندان شیبان اهواز در اعتراض به خودداری رژیم از آزادی آنان و برای نجات از ابتلاء به ویروس کرونا دست به شورش زدند. پاسداران و نیروهای گارد ویژه به زندانیان یورش برده و تا ساعتها صدای شلیک از داخل زندان شنیده می‌شد. به‌گفته شاهدان عینی پس از تاریکی هوا تعدادی آمبولانس وارد زندان شده و با اسکورت نظامی زندانیان مجروح را به خارج از زندان منتقل کردند.

 

خانم رجوی کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران و دیگر مراجع ذیربط بین‌المللی را به اقدام فوری برای وادار کردن رژیم به اعلام وضعیت و محل نگهداری مجروحان و زندانیان ناپدید شده فراخواند. وی از خانواده‌ها و بستگان و دوستان زندانیان خواست یک دم از پیگیری این اسیران غافل نشوند و تا آزادی بی‌قید و شرط همه آنها از پا ننشینند. رژیم باید همه آنها را آزاد کند و این تنها راه نجات آنها از کروناست.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵فروردین ۱۳۹۹(۳آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26ffdf94-2665-48af-bd2d-8e291cf00352"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات