728 x 90

حمله موشکی به فرودگاه نظامی تیفور (T۴) سوریه، محل استقرار سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان لبنان

پایگاه  هوایی تی فور در استان  حمص  - سوریه
پایگاه هوایی تی فور در استان حمص - سوریه

رسانه‌های حکومتی اسد از حمله بامداد امروز دوشنبه ۱۳خرداد به پایگاه نظامی تی فور در استان حمص خبر دادند. سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه حملات را تأیید و یادآوردی کرد این پایگاه دربرگیرنده تأسیسات سپاه پاسداران است.

خبرگزاری حکومتی اسد به‌ نقل از یک مقام نظامی که نامش فاش نشده، گفت یک انبار مهمات و برخی دیگر ساختمانها در این حملات «آسیب دیده‌اند».

تلویزیون دولتی رژیم اسد نیز با انتشار گزارش مشابهی گفت ۴نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه که در مقر آن در لندن است، و به منابع خبری داخل سوریه دسترسی دارد، می‌گوید دست‌کم پنج نفر کشته شده‌اند که دست‌کم یکی از آنها سرباز ارتش سوریه است.

این سازمان می‌گوید حملات یک انبار موشک را تخریب کرده‌اند و یادآوری کرده است که نیروهای سپاه پاسداران در سوریه، در پایگاه حمص حضور دارند.

اسرائیل هنوز واکنشی به این گزارشها نشان نداده است.

 

مواضع نیروهای رژیم آخوندی و رژیم اسد در حومه دمشق، شنبه شب ۱۱خرداد هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفته بود.

رویترز روز یکشنبه ۱۲خرداد، به‌ نقل از دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن، گزارش داد در این حملات که مواضع استقرار نیروهای وابسته به رژیم ایران، حزب‌الله لبنان و ارتش بشار اسد هدف قرار گرفته، ده تن کشته شدند که هفت تن از آنان غیرسوری بودند.

رویتر گزارش داد: ارتش اسراییل حملات هوایی به مناطق جولان را تأیید کرده و گفته است این حملات به تلافی پرتاب راکت از سوریه به خاک اسراییل صورت گرفته است.

رویترز افزود: در سالهای اخیر اسراییل صدها حمله به سوریه علیه مواضع رژیم ایران و حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران انجام داده است.

خبرگزاری رسمی حکومت بشار اسد نیز به‌ نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد در اثر حملات هوایی اسراییل به مناطق جنوب غربی دمشق دست کم سه نظامی کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.

به گفته این منبع، این حملات در دو نوبت به فاصله یک ساعت در منطقه جولان و حومه شرقی قنیطره صورت گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22bea7ac-d8e7-4b3b-9fc9-b0e575951589"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات