728 x 90

حمله موشکی به نیروها و شبه‌نظامیان رژیم ایران در بندر لاذقیه سوریه

حملات هوایی اسرائیل علیه اهداف رژیم ایران در سوریه - آرشیو
حملات هوایی اسرائیل علیه اهداف رژیم ایران در سوریه - آرشیو

تلویزیون دولتی سوریه شامگاه سه‌شنبه ۷دی، از حملات موشکی اسراییل به بندر لاذقیه خبر داد. این تهاجم که دومین حمله هوایی اسراییل به بندر لاذقیه طی کمتر از یک ماه محسوب می‌شود، باعث تخریب بنای یک بیمارستان و چندین ساختمان مسکونی و مغازه شده است.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌یی اعلام کرد، حملات اسراییل باعث خسارات سنگین مادی شده و اکنون نیروهای سوری در حال برآورد دقیق خسارات هستند.


تصاویر زنده تلویزیونی از حمله شامگاه سه‌شنبه به بندر لاذقیه نیز حاکی از آن است که بار دیگر منطقه کانتینرها هدف قرار گرفته‌اند و بر اثر آن ساختمانهای اطراف نیز تخریب شده‌اند.
ارتش اسراییل در سال‌های اخیر به‌طور متناوب مناطق مختلف سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار داده است و می‌گوید که هدف این حملات مقابله با نیروهای وابسته به رژیم ایران است.
یکی از آخرین موارد درگیریها، حملات موشکی اسراییل به لاذقیه بود که روز ۱۶آذر ماه انجام شد و در جریان آن شماری کانتینر منهدم شدند. این کانتینرها حاوی محموله‌های اسلحه بودند که رژیم ایران آن را ارسال کرده بود.
مقامات اسراییلی پس از حمله قبلی مدعی شده بودند که بر اثر آن حمله ۷۵درصد از جنگ‌افزار ارسالی رژیم ایران به سوریه منهدم شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62c8f77c-e6dc-4cc8-9a3f-f00f0ba8ab17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات