728 x 90

حمله صدها مأمور پلیس آلمان به مرکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم آخوندی در هامبورگ

حمله صدها مأمور پلیس آلمان به مرکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم آخوندی در هامبورگ
حمله صدها مأمور پلیس آلمان به مرکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم آخوندی در هامبورگ

صدها مأمور پلیس آلمان صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در هامبورگ به مرکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم آخوندی موسوم به «مرکز اسلامی هامبورگ» و گروه‌های وابسته به آن حمله کردند.

وزیر کشور آلمان روز پنج‌شنبه، از یورش صدها پلیس این کشور به «مرکز اسلامی هامبورگ» و پنج گروه وابسته به آن خبر داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: به گفته مقامات، در حالی که برلین در بحبوحه جنگ اسراییل و حماس در تلاش است تا جلوی موج یهودی‌ستیزی را بگیرد، روز پنجشنبه صدها پلیس به املاک در سراسر آلمان به‌دلیل ارتباط مشکوک با گروه حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران یورش بردند.

این حملات به ۵۴مکان پس از آن انجام شد که آلمان فعالیت‌های حماس و سازمانهای مرتبط با آن را در پی حمله مرگبار هفتم اکتبر که توسط این گروه در اسراییل انجام شد، ممنوع کرد.

مرکز جاسوسی و صدور تروریسم رژیم در هامبورگ، سه دهه است زیر نظارت اداره اطلاعات و امنیت داخلی آلمان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاریها، عملیات روز پنجشنبه پلیس آلمان در شش ایالت از ۱۶ ایالت این کشور، از جمله هامبورگ، نیدرزاکسن، هسن، برلین، بادن-وورتمبرگ و نوردراین-وستفالن با جست‌وجو در املاک «مرکز اسلامی هامبورگ» انجام شد.

نانسی فایزر (Faeser)، وزیر کشور آلمان گفت: «در زمانی که تعداد زیادی از یهودیان احساس خطر می‌کنند» آلمان «نه تبلیغات اسلام‌گرایان و نه تحریک‌های یهودستیزی خصمانه با اسراییل را تحمل نخواهد کرد».

وی افزود: «اکنون به‌خصوص زمان آن است که در حالت آماده‌باش و رویکرد سختگیرانه قرار بگیریم. به همین دلیل است که ما هر شبهه منطقی را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم».

مرکز اسلامی هامبورگ قبلاً توسط اطلاعات داخلی تحت‌نظر بود و وزارت کشور آلمان معتقد است که فعالیت‌های این مرکز نظم قانون اساسی آلمان را نقض می‌کند.

این حملات به‌دلیل ظن حمایت مرکز هامبورگ و گروه‌های وابسته از فعالیت‌های حزب‌الله انجام شد.

وزارت کشور گفته است که در حال جستجوی اشیاء مربوط به مرکز اسلامی هامبورگ است که مظنون به حمایت از گروه شبه‌نظامی حزب‌الله است.

سرویس‌های اطلاعاتی آلمان بر این باورند که IZH «مرکز اسلامی هامبورگ» که گسترش رژیم ایران در آلمان محسوب می‌شود، نفوذ زیادی بر مساجد و انجمنهای خاص دارد یا حتی آنها را کنترل می‌کند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63fe668f-2f3e-49d3-8d7d-c82ad3fa3eca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات