728 x 90

حمله روزنامه حکومتی به آخوند نوروزی و یادآوری اظهارات شاذ وی درباره فیلمهای اوین و هواپیمای اوکراینی

آخوند نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع
آخوند نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع

به‌دنبال موج محکومیتها و انزجار نسبت به آخوند نوروزی، که در مصاحبه با سایت حکومتی «دیدبان ایران»، به جنایت علیه بشریت اعتراف کرد و گفته است: «در قیام آبان من خودم به مردم شلیک کردم و کشتم»، روزنامه حکومتی جوان ۲۵آبان با حمله به نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع نوشت: بار اول نیست که از این حرف‌ها می‌زنی، وقتی می‌گویی مصاحبه من جعلی است یعنی معنای"جعل" را هم نمی‌دانی.

روزنامه حکومتی جوان نوشت: یک اظهارنظر از حسن نوروزی، نماینده مجلس در مورد... وقایع آبان ۹۸ طی روزهای اخیر جنجالهایی را ایجاد کرد. آنچه از قول او منتشر شد، این بود که در ابتدای گفتگو احتمالاً به طعنه و کنایه می‌پرسد که «در دادگاه لندن کشته شده‌ها را محکوم می‌کند یا قاتلان را؟» و در واکنش به پاسخ خبرنگار می‌گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم. ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

روزنامه جوان در ادامه با یادآوری اعترافات دیگر حسن نوروزی درباره سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی و در مورد خودکشی یک زندانی در اوین نوشت: اما آنچه بیشتر جای تأمل دارد، اظهارات شاذ دیگر از او در موضوعاتی همانند همین موضوع، مهم و خاص است.
حسن نوروزی فروردین ۹۹ در گفتگو با روزنامه همدلی در مورد هواپیمای اوکراینی که دیماه ۹۸ هدف شلیک اشتباهی قرار گرفته بود، گفت که «اساساً نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است. این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به‌نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل آمریکا قرار گرفته بود؛ بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی‌معناست. این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسراییل بوده و به‌نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است. برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به‌نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند».

نوروزی دیماه ۹۶ در گفتگو با سایت زیتون در مورد خودکشی یک زندانی در اوین، گفته بود: «ممکن است مرگ بسیاری از این افراد در زندان به دق کردن آنها از غصه به‌خاطر کارهایی که انجام داده‌اند مربوط باشد. این‌ها در زندان به زشتی کار خود فکر کرده و شاید همین منجر به خودکشی آنها شده است. بسیاری از این زندانیان کارمند بانک بوده و حتی مشکل گرانی و بیکاری نیز نداشتند».

او در مورد اظهاراتش پیرامون آبان ۹۸ توضیحاتی ارائه کرده و آن گفتگو را جعلی و کار [مجاهدین] دانسته که البته، چون قبول دارد آن جملات را گفته، به‌نظر می‌رسد معنای «جعلی» را نمی‌داند!

اظهارات شاذ نوروزی در زمینه‌های دیگر هم بوده، از جمله «فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست» و... این حجم از جنجال آفرینی از کسی که «نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس» است و انتظار بیشتری از او برای دقیق و حقوقی بودن می‌رود، عجیب نیست؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaabb635-feb1-4545-943f-7060a8270121"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات