728 x 90

حمله دوباره به پایگاه آمریکا در سوریه و واکنش کاخ سفید

حمله دوباره به پایگاه آمریکا در سوریه
حمله دوباره به پایگاه آمریکا در سوریه

روز جمعه ۴فروردین یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه در دومین حادثه مشابه در دو روز گذشته مورد حمله قرار گرفت اما سنتکام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که هیچ سرباز آمریکایی کشته یا زخمی نشده است.

سنتکام در بیانیه‌یی اعلام کرد که در مجموع ۱۰ راکت شلیک شد اما هیچ آسیب یا خسارتی به تأسیسات وارد نشده است. با این حال سنتکام تصریح کرد که یکی از راکتها از مسیر منحرف شد و به خانه‌یی اصابت کرد که در پی آن دو زن و دو کودک مجروح شدند.
جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «این نوع حمله راکتی بی‌قاعده نه تنها نیروهای ما و نیروهای ائتلاف را در معرض خطر قرار می‌دهد بلکه جمعیت غیرنظامی محلی و هم‌چنین امنیت و ثبات سوریه و کل منطقه را به خطر می‌اندازد».

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پی این حملات اعلام کرده که کشورش از نیروهایش در سوریه حفاظت خواهد کرد. او در مصاحبه‌یی با "سی.ان.ان" گفت که آمریکا درصدد جنگ با ایران نیست، اما در حمایت و حفاظت از نیروهایش درنگ نخواهد کرد (یورونیوز ۴ فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d99f9d62-5f50-462a-bbf0-bb19508471e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات