728 x 90

حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان و محکومیت آمریکا و انگلستان

حمله شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به آرامکو در عربستان
حمله شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به آرامکو در عربستان

به گزارش رویترز تأسیسات انباری آرامکو عربستان روز جمعه ۵فروردین هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفت و منجر به آتش‌سوزی شد. حوثی‌های یمن اعلام کردند که روز جمعه به تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند و ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده مورد اصابت قرار گرفته و باعث آتش‌سوزی در دو مخزن شد اما تلفات جانی نداشت. یک شاهد عینی گفت که توده بزرگی از دود سیاه بر فراز این شهر در ساحل دریای سرخ، دیده می‌شود...
ویدئوهای تأیید نشده به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی آتش‌سوزی در مخازن نفت در تأسیسات آرامکو در حومه جده را نشان می‌دهد... رسانه‌های دولتی عربستان پیش‌تر گزارش داده بودند که یک مجموعه حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها توسط ائتلاف خنثی شده است.

رویترز در گزارشی دیگر اعلام کرد ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌گوید آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو تحت کنترل است، تلفات جانی نداشت. ائتلاف به رهبری عربستان روز جمعه اعلام کرد که یک ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی آرامکو در جده هدف حمله قرار گرفته است، اما آتش‌سوزی در دو مخزن در تأسیسات نفتی کنترل شده است.
در بیانیه ائتلاف آمده است که حمله حوثیهای یمن وابسته به رژیم ایران تلفات جانی نداشته است.

 

آژانس خبری دولتی عربستان SPA گزارش کرد وزارت نفت گفت عربستان به‌شدت این «حملات خرابکارانه» را محکوم کرده و مجدداً تأکید می‌کند که مسئولیت هر گونه اختلال در عرضه جهانی نفت ناشی از چنین حملاتی را برعهده نخواهد داشت. وزارت نفت عربستان رژیم ایران را مسئول تداوم تسلیح حوثی‌ها به موشکهای بالستیک و پهپادهای پیشرفته خواند و تأکید کرد که این حملات «به ظرفیت تولید عربستان و توانایی این کشور برای انجام تعهداتش در قبال بازارهای جهانی تأثیر می‌گذارد»... .

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ۶فروردین در پیامی نوشت: «ما قویاً آخرین حملات تروریستی حوثی‌ها به عربستان سعودی، از جمله حملات امروزی که به زیرساختهای غیرنظامی آرامکو ضربه زد را محکوم می‌کنیم. در آستانه ماه مقدس رمضان، حوثی‌ها به رفتارهای مخرب خود ادامه می‌دهند. مردم یمن نیاز به توقف خصومت‌ها از جانب احزاب دارند و نیاز به کمک دارند».

 

 

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز شنبه ۶فروردین در پیامی در توییتر نوشت: «ایالات متحده حملات تروریستی این هفته حوثی‌ها به عربستان سعودی از جمله حمله امروز به آرامکو را به‌شدت محکوم می‌کند. حوثی‌ها به حملات خودسرانه و بی‌ملاحظه خود به زیرساختهای غیرنظامی در زمانی که تمرکز باید بر کاهش تنش و امدادرسانی برای یمنیها باشد، ادامه می‌دهند»...

 

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان روز جمعه ۵فروردین در پیامی حمله حوثیها را محکوم کرد و نوشت: «من حمله اخیر حوثی‌ها به تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی از جمله در جده را کاملاً محکوم می‌کنم. این حملات جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و باید متوقف شود».

 

کاخ سفید روز جمعه ۵فروردین بیانیه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی درباره حمله حوثی ها به عربستان سعودی را منتشر کرد و نوشت: ما حملات حوثی‌ها را که اوایل امروز علیه زیرساخت‌های غیرنظامی عربستان انجام شد، محکوم می‌کنیم. حملات بی‌دلیل حوثی‌ها علیه تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی در جده و همچنین حملات علیه تأسیسات غیرنظامی در جیزان، نجران و ظهران، اقدامات تروریستی با هدف طولانی‌تر کردن رنج مردم یمن است.
حملات امروز، درست مانند حملات به تصفیه خانه‌های آب و زیرساخت‌های انرژی در ۱۹ و ۲۰ مارس، به وضوح توسط رژیم ایران امکانپذیر شده است که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت واردات سلاح به یمن می‌باشد....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2114704f-db5e-4996-a83f-833f425d7bdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات