728 x 90

حملات گسترده اسراییل به لبنان؛ خبرگزاریها از احتمال کشته شدن هاشم صفی الدین خبر می‌دهند

حمله اسراییل به جنوب لبنان
حمله اسراییل به جنوب لبنان
  • حملات فوق‌العاده شدید و سنگین اسراییل در جنوب بیروت
  • رویترز: ابعاد حمله بیشتر از حمله‌هایی است که به کشته شدن حسن نصرالله منجر شد
  • وزارت بهداشت لبنان: ۳۷ کشته و ۱۵۱ مجروح در حملات اسراییل در ۲۴ ساعت گذشته
  • وزارت بهداشت لبنان: ۱۹۰۰ کشته و ۹۰۰۰ مجروح از ابتدای حملات اسراییل از ۲۷ شهریور
  • کانال ۱۴ اسراییل: هدف حملات پنجشنبه‌شب اسراییل، هاشم صفی الدین جانشین نصرالله است
  • حزب‌الله روز پنجشنبه ۲۰۰ موشک به اسراییل شلیک کرده است

 

در حملات هوایی گسترده‌یی که شب گذشته ۱۲مهر، توسط اسراییل علیه لبنان انجام شد، حدود ۲۰۰نقطه در سراسر این کشور هدف قرار گرفت. ارتش اسراییل هم‌چنین به ساکنان ۲۰ شهرک و روستا در جنوب لبنان هشدار داد که مناطق خود را تخلیه کنند و به شمال رودخانه اولی بروند. این هشدار پس از آن صادر شد که درگیریهای زمینی بین نیروهای اسراییلی و رزمندگان حزب‌الله شدت گرفت، که به کشته شدن هشت سرباز اسراییلی در روز چهارشنبه منجر شد.

به گزارش اکسیوس، یکی از حملات هوایی اسراییل در بیروت هاشم صفی‌الدین، یکی از مقامات ارشد حزب‌الله و جانشین احتمالی حسن نصرالله، رهبر این گروه، را هدف قرار داده است. با این حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد که این اطلاعات تاکنون تأیید نشده و هیچ بیانیه رسمی از سوی اسراییل یا حزب‌الله منتشر نشده است.

 

نیویورک تایمز نوشت: اسرائیل نشست رهبران حزب‌الله را در بیروت بمباران کرد؛ هدف قرار دادن جانشین احتمالی حسن نصرالله

در حملات هوایی شدید روز جمعه، اسرائیل یک پناهگاه زیرزمینی در نزدیکی بیروت را بمباران کرد که به گفته مقامات اسرائیلی، هاشم صفی‌الدین، پسرعموی حسن نصرالله و جانشین احتمالی او در رهبری حزب‌الله، در آن هدف قرار گرفت. این حملات که به نشست رهبران ارشد حزب‌الله انجام شد، از جمله شدیدترین بمباران‌ها از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته بود. با این حال، سرنوشت صفی‌الدین و دیگر رهبران حزب‌الله بلافاصله پس از حمله مشخص نشد.

به گزارش نیویورک تایمز، این حملات پس از هشدار ارتش اسرائیل به تخلیه ۲۰ شهر و روستا در جنوب لبنان انجام شد. مقامات اسرائیلی همچنین اعلام کردند که روز پنجشنبه راشد شفتی، فرمانده حزب‌الله و مسئول بخش مخابرات این گروه، نیز هدف حمله قرار گرفت. همچنین در حمله دیگری در روز چهارشنبه، حیدر الشهابیه، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، کشته شد.

در همین حال، ارتش اسرائیل حملات خود به غزه را نیز ادامه داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۹ فلسطینی در این حملات جان باخته‌اند، که این رقم یکی از بالاترین آمار تلفات روزانه در سه ماه اخیر بوده است.

 

همزمان، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اسراییل جنوب بیروت را حداقل ۱۰ بار بمباران کرد، در حالی که در کرانه باختری اشغالی نیز حملات مرگباری رخ داد. ارتش اسراییل مدعی شده است که در این حمله، زاحی یاسر عبدالرازق اوفی، رهبر حماس، کشته شده است.

این حملات در شرایطی انجام می‌شود که تنشها میان اسراییل و رژیم ایران نیز افزایش یافته است. ایالات متحده اعلام کرده که حمله اسراییل به تأسیسات نفتی ایران گزینه‌یی محتمل است. در همین حال، دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد که حمله اسراییل به دمشق باعث کشته شدن چهار نفر از جمله حسن جعفر القاصیر، داماد نصرالله، شده است.

این رویدادها نشان از تشدید تنشها و گسترش درگیریها در منطقه دارند که ممکن است به بحرانهای بیشتر منجر شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3225709e-96cc-4f3e-9292-559712787031"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات